Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Pc slår seg av etter max 30 sekund

Anbefalte innlegg

Hei, har et problem med pc'en. Når jeg starter den funger alt. Men etter ca 30 sekund slår pc'en seg av. Prøver deretter på nytt. Alt er oppe å går, men pc'en slår deretter seg av igjen. Denne gang tar det mindre tid før dataen slår seg av. Virker som det er en overopphetning av prosessor. Har tatt ut alt utenom ram og prosessor. Det samme skjer hver gang. Alt er tilkoblet, cpu viften går som normalt.

Er det noen som har erfaring og vet om det er prosessoren som er problemet?

Spec:

Asus Striker Extreme - Hovedkort

Intel Core 2 Duo E660 2,4 ghz - prosessor

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager, glemte å nevne at pc'en ikke kommer inn på windows en gang. Klarer ikke starte opp skikkelig før den skrur seg av igjen. Har byttet til et gammelt hovetkort og prosessor nå, så er nok ikke virus.

Lenke til kommentar

Muligheten for å lese av temperaturen i BIOS?

Edit: Den slår seg av og ikke restarter, ikke sant?

Ja den slår seg av. Har ikke tid til å komme meg inn i bios før den slår seg av igjen.

Lenke til kommentar

Sist det skjedde med meg, så var det alt for dårlig kjølepasta som var årsaken til overoppheting. Ser du har byttet hovedkort og prosessor - lagt på ny pasta?

Har bare byttet til et gammelt hovedkort inkludert prosessor. Så har ikke hatt av prosessoren på asus striker extrime hovedkortet. Altså ikke byttet kjølepasta. Men er det vanlig at prosessoren overoppheter seg så raskt med gammel kjølepasta?

Takk for mange svar :-)

Lenke til kommentar

Nei, kjølepastaen blir ikke så dårlig over tid nei. Var bare jeg som glemte å skrive at jeg hadde brukt kjølepastaen 10 ganger før den mer eller mindre tok kvelden :-)

Men, altså - du tester bare et gammel hovedkort - eller har problemet kommet på to forskjellige hovedkort og prosessorer?

Lenke til kommentar

Nå har jeg bare i et hovedkort (Msi ms-7250) jeg vet fungerer. Dette hovedkortet har amd prosessor. Mens det er det andre hovedkortet med intel 2 duo prosessor jeg ikke får til å virke normalt.

Lenke til kommentar

Ahh, da er jeg med igjen - da kan vi iallefall utelukke PSU'en. Regner med du har koblet til alle kabler osv?

Hovedkortet og prosessoren fungerte normalt sist det var brukt? Jeg holder fortsatt en knapp på overoppheting: du kan jo alltids skifte kjølepasta og se om det hjelper. HW.no hadde vel en artikkel for en stund siden angående "alternative" kjølepasta med varierende resultater også (i tilfellet du ikke har tilgang på kjølepasta).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...