Gå til innhold

Dilla på svindel


Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg er ny her. Trenger tekniske råd, men kan mye annet rart.

 

Dessverre har jeg dilla på nettsvindel med dyr. Svarer på annonser rett som det er.

 

Teknisk spørsmål: kan svindleren se at mailene kommer fra samme PC-adresse?

 

Neste spørsmål: kan jeg gjøre noe for å hindre dem i det?

 

Siste spørsmål: er det flere her med samme syke tilbøyelighet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dilla på nettsvindel med dyr? Hva går det ut på egentlig?

 

Ohboy. Kanskje lidenskap er et bedre ord?

 

1. Finne et offer. Det er mange morsomme svindelannonser ute og går.

 

2. Gjøre seg LITT dummere enn man egentlig er. Vanskelig for noen.

 

3. Vise interesse for dyret på bildet. Veldig enkelt, det har en nusselighetsfaktor på 10 av 10 mulige.

 

4. Ta tak i en intetanende svindler og lede ham/henne pent og pyntelig gjennom alle irrgangene i google-norsk.

 

5. Lære svindel-metoder og prøve å la være å le seg i hjel.

 

6. Avslutte på en måte som gjør at svindleren ikke ser at jeg hele tiden styrte spillet.

 

Nettet er fullt av eksempler. Vi er mange som leker den leken!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Svarte på følgende annonse i dag:

 

Hallo

vi har to flotte golden retriever valper for adopsjon, de er begge godt trent, vaksinert, flink med barn og andre kjæledyr. kontakter hvis interessert.

 

Adresse Karl Johans gt 31 Mobil 41250212

 

Akkurat mottatt mail fra svindleren. Hundene er i England (bombe).

 

Er det noen her som er interessert i en omgang med svindel-morro? Helt ærlig så er dette en rimelig ubehjelpelig utgave. Eneste interessante er at de har gitt opp et norsk navn i mailadressen. Ettersom det bare er en i Norge med det navnet har jeg sendt henne en melding på Facebook. Det kan hede at hun har blitt svindlet.

 

Skal vi fortsette i morgen?

Lenke til kommentar

Fordi masse mennesker faller for denne typen svindel. Første gang jeg hørte om den lo jeg rått. Jeg har aldri fått bedt den dama om unnskyldning. Det beklager jeg.

 

Det siste halve året har jeg orientert meg i markedet. Det er en stor verden der ute, og nordmenn ligger kanskje på naivitets-toppen. Vi har vært beskyttet av et lite språk, men Google Translate har åpnet oss for alle og enhver. Vi vet at 200 millioner kroner på år forsvinner ut av Norge gjennom nettsvindel. Vi vet ikke hvor mye av dette som er dyresvindel. Når folk melder saken til politiet, blir den lagt vekk. Det er ikke kontakt mellom distriktene på dette, like lite som det var kontakt da omreisende østeuropeere hadde tyveriraid. Først ved samarbeid ser man omfanget.

 

Eneste måten vi kan jobbe med problemstillingen på, er ved info til folk. Jeg har vært i kontakt med et 20-talls mennesker som har blitt svindlet i det siste, mest unge mennesker. Min tanke er å få dette som en del av nettvett-undervisningen i skolen. Det er lagt ut hauger av info på nettet, og det er viktig å oppdatere denne. Så langt vet vi at svindlerne vanligvis sitter i Vestafrika, men det ser ut som om Østeuropa er på vei inn. Vi må fange opp forandringer så snart de skjer dersom vi skal ha muligheten til å bremse utviklingen. Svindel med dyr er internasjonal økonomisk kriminalitet i stor stil.

 

Det kan hende at folk på dette forumet er godt oppdatert. Jeg kan forsikre dere at det ikke er tilfelle over alt.

Lenke til kommentar

Muligens tilhører jeg en noe eldre aldersgruppe en folk på dette forumet.

 

Hva fikk deg til å komme frem til det utsagnet?

Ta en spøk, mann.

 

Jeg tok det som en spøk og sitter her og flirer.

 

Det er nå likevel sant, da.

 

Nå som vi går mot helg kom jeg over denne linken. Dersom noen prøver dette, kan vi få tilbakemelding?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg tok det som en spøk og sitter her og flirer.

 

Ok, godt. Da antar jeg at svaret ditt også var humoristisk ment, og beklager feiltagelsen.

 

Det er nå likevel sant, da.

At du er eldre enn flesteparten her på forumet? Det spørs hvor gammel du er, for det er folk her i alle aldre. :)

 

 

 


*Youtube-link*

 

Morsom den, prøvde den akkurat på dama, (blanding av melk og vann, så hun ville ikke drikke det, akkurat) og hun ble litt sur, kan man si..

Endte med at hun brukte haken til å støtte glasset med, og hun klarte å sette det fra seg.. Men morsomt var det, er ikke alle som hadde komt på å støtte den med noe :)

Endret av Diskutant
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...