zaibott Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 hei har tenkt til å bygge pc, også lurer jeg på om jeg bør sattse på en harddisk på 5400RPM eller 7200RPM. skal bruke pcen til spill Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Betyr ofte høyere energiforbruk og mer støy også. Lenke til kommentar
Mgut Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 (endret) 5400rpm harddisk er til brukt som ofte til lagreing av musikk, bilder, filmer ++ mens 7200 er mer brukt til inntalering av os, spill++ så gå for en 7200 blue eller green, de bråker ikke mye forhold til black som har en støynivå på 27 til 29 desibel, noe som er ganske så høyt, men blue og green er omentrent på det samme, 12 til 17 desibel, det er ikke så høyt at det vil plage deg, green bruker veldig lite strøm fra PSU, mens blue bruker litt mer en green igjen og black bruker mye, men du får igjen en del mer kraft fra den enn blue og green, men etter min mening så gå for en western digital caviar blue Endret 28. mars 2011 av Mgut Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Samsung spinpoint F3 er en helt kurant harddisk som yter bra Lenke til kommentar
Mgut Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 ja det er den, men foretrekket western digital sine Lenke til kommentar
Empathy Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Ser ikke helt noen egentlige konkurrenter til Spinpoint F3. Har en jeg, og den støyer ikke noe særlig. Ikke i nærheten av det resten av maskina gjør. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Til operativsystem og programmer: 7200RPM (eller SSD om du har råd) Til lagring av data generellt (nedlastinger, filmer, musikk osv.): 5200RPM RPM (rotasjonshastigheten) påvirker generellt sett søketiden, og dermed også hvor responsiv disken er på å behandle mange små filer - noe operativsystemet gjør veldig ofte. -Stigma Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 ja det er den, men foretrekket western digital sine Javel? Da er det vel bare kjøpe så mye plass du føler du trenger nå, for den prisen du er villig til å betale av Western Digital? Caviar Black for beste systemdrev, Blue for budsjett, Green for lagring. Lenke til kommentar
Mgut Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 har en blue til innstalering av programmer og spill, til lagrinh bruker jeg en wd green 1tb til lagring og en ssd til OS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå