Gå til innhold

Syns jeg har høyt strømforbruk fra 12.01 tom 28.03

Lumpness

Anbefalte innlegg

Plottet nettopp inn strømavlesningen på leverandørens hjemmeside, der kom det opp at jeg har hatt et forbruk på 2245 kWh siden 12.01.2011. Det er snakk om en liten hybel på 27 kvm. Kan ikke forstå hva som trekker så forferdelig med strøm ?

Eller er det jeg som blåser dette opp ? er 2245 kWh ganske normalt forbruk på litt over 2mnd ?

står jeg har spotpris + påslag på 25 øre kWh på brevet fra dem, blir ikke dette forferdelig dyrt ? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syns ikke det var spesielt mye, men blir jo umulig å si noe da vi ikke vet standard på leiligheten...

Jeg bodde i en leilighet på 40 kvm i fjor, brukte 4000 kwh på 2 mnd, leiligheten jeg bor i nå som er ny og 70 kvm brukte jeg 2500 på i samme periode. Bare som et eksempel.

Var det en kald periode? Godt isolert? Elektrisk fyring osv?

Lenke til kommentar

I tillegg kommer nettleie som også regnes ut i fra forbruket. Regn med circa 1 kr per kwh totalt sett. Men jeg synes påslaget ditt var veldig høyt. Står du på leveringsplikt? har du valgt deg strømleverandør?

Det er circa 28 kwh per dag. Det høres ikke urimelig ut, særlig ikke hvis du holder god varme.

Lenke til kommentar

Det er ikke akkurat godt isolert her nei, men jeg har vært veldig påpasselig med å slå av all varme om natten og de 9 timene jeg er borte på jobb. Så det er egentlig bare 7 timer pr dag ca det står på varme her. +- helgene

Kan ikke huske jeg har valgt meg strømleverandør, er dette noe jeg kan gjøre over nettet?

Lenke til kommentar

Det står i brevene du får fra nettleverandøren din at du mangler strømleverandør og får levert strøm med leveringsplikt. Oversatt du får mye dyrere strøm enn alle andre...

Ja. Besøk konkurransetilsynet.no og finn deg den strømleverandøren du har lyst på. Jeg anbefaler Norgesenergi og Gudbrandsdalsenergi i nesten alle tilfeller. Sistnevnte mer enn førstnevnte. De er gode på kundeservice, stabile på pris og seriøse i forhold til fakturering og tilstedeværelse i markedet.

Du besøker nettsiden til det selskapet du finner mest interessant for å bestille.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...