DarkSlayer Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Hmm.... har en lite kul historie... Kjøpte meg et Ti4600 kort for en stund tilbake, så skulle eg prøve den Zalman 80AHP som er sånn passiv kjøler for skjermkort..... Vel etter montering så blåste eg kortet på merkelig vis... hmm vel fikk bytta kortet og eg skulle prøve igjenn. Tabben var at eg ikke testa om kortet funka normalt før eg monterte kjøleren. Vel, igjenn fikk eg problemer. Bare blåskjerm. Type Stop 0x0000007F som betyr hardware feil ( bombe ). Vel kortet fungerer på sett og vis, viss eg bruker orginal driverne til kortet som fulgte med kortet så funker det greit. Men dette er dødsgamle detonator drivere. Med nyere drivere så blir d blåskjerm. Har og merket en skjelden gang at spill henger seg. unormalt. Så, har noen opplevd lignende? For eg lurer på om GPU'en er sinnsykt følsom for temperaturer over et visst nivå.... For eg har sett andre har montert den kjøleren fint på Ti4600 kort. Begge gangene var eg dødsnøye med å ikke ta så mye på kortet og passe på med statisk elektrisitet...hmm Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Er det veldig varmt i kabinettet ditt? I såfall burde du ha litt luftflyt rundt kjøleren, hvis ikke får du høyere temperaturer på kjernen enn det originalkjøleren ga, noe som kan forklare noe av problemene. Sett ei saktegående vifte på den, eller test med kabinettet åpent en tur. Bruker du de offisielle nvidia driverne eller bruker du de spesialiserte du finner på abit/asus/msi/gainward osv. sine hjemmesider? Jeg bruker foresten mitt 4600 med ZM80A-HP uten problemer. (og uten ega vifte på den). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå