fjerten95 Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Hei, har en *.ISO fil som jeg gjerne skulle ha "brent" på en USB. Slik som en gjør med CD/DVD`er, bare at det må være en USB plugg, siden maskinen den skal på har ikke DVD rom som fungerer. Det er en oppstartsfil jeg skal boote fra. Har googla rundt på nettet og de fleste oppskriftene er med bruk at terminal, hadde helt lyst på et program som kunne gjøre dette for meg. Jeg holder på å prøve meg i terminalen, brukte en enkel og grei metode for å få det til å fungere. Her er oppskriften, helt i bunn. Etter at jeg har gjort den siste kommandoen og trykt Enter så hopper markøren et steg ned. Nesten som Enter i tekstbehandlig, det jeg lurer på er om maskinen bare jobber og venter på å bli ferdig eller om jeg har gjort noe galt? Siden med en sudo kommando, så vidt som jeg har forstått så må den ha passordet mitt for å utføre kommandoen. Det kom ikke opp noe spørsmål om passord, tror jeg har gjort noe feil. Takker for svar Lenke til kommentar
Hans_Henrik Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 kjør sudo -s først, så er du sikker. men anbefaler UNetbootin http://unetbootin.sourceforge.net/ !! Lenke til kommentar
fjerten95 Skrevet 28. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2011 (endret) Tak, det fungerte nå Takk for hjelpen Endret 29. mars 2011 av fjerten95 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå