bobblub Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 hei, jeg bruker BitTorrent ganske mye, til alt mulig egentlig for det pleide å være mye kjappere. men så tok jeg en recovery av pcen min så den ble så god som ny og etter det har jeg ikke kunnet bruke bittorent lenger pga elendige nedlastningsfarter. jeg får ikke mer enn 1KB/s - 50KB/s jeg pleide å ha 400KB/s - 600KB/s nå får jeg også høyere opplastingsfart enn jeg får nedlasting noe som er veldig rart. faren min nevnte noe om at han hadde opgradert internettet vårt med det dobbelte, men jeg vet ikke om det er derfor at det går saktere (noe som ikke gir mening) eller pcen min etter recovery. PS: jeg er den eneste som bruker internettet under nedlastning. Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 For å eliminere mulighetene for at problemet ikke ligger hos deg: http://releases.ubuntu.com/maverick/ubuntu-10.10-desktop-amd64.iso.torrent Prøv å laste ned Linux Ubuntu-torrenten. Den burde i alle tilfeller gi deg maks nedlasting. Hva er resultatet? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 (endret) hvorfor bruke torrent med ubuntu? http://ftp.uninett.no/linux/ubuntu-iso/maverick/ I linux kunne du brukt Wget "URL til filen" Ved nedlasting av firefox, internet explorer burde du fint klare. Nå belastet utorrent hele hastigheten om du ikke tilpasser hastigheten, slik å laste ned iso filen, sjekke MD5 summen. Så burde det gå greit. Hos meg med 25 mbit får jeg ikke 3 MB\s før det har gått 30 sekunder med torrenter. Mens på nedlasting med nettleseren får jeg en 2.4 MB med en gang jeg begynner nedlastingen. Dermed er torrent tregere selv på nyeste versjon. Torrenter trenger aktive fildeler også, dermed vil uansett torrenter gi dårligere ytelse i starten og kontrollere hva som blir lastet hvor (Pakker) er en ulempe torrenter bruker tid på. Jeg begynner også fra 1 kb/s opp mot 3 MB/s. Når du bytter hastighet kan det være at modemet setter en begrensing, men du burde fått høyere hastigheter en hva du hadde tidligere. Vil heller tippe serveren er problemet her. Prøv andre steder også. Er det trådløst forsøk med kabel i tilfelle drivere er problemet. Endret 29. mars 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Uhm. Grunnen til at jeg kommer med torrenten til linux er naturligvis ikke fordi det er den beste løsningen for å laste ned Linux på. Det var jo ikke poenget i tråden, men derimot hvordan få opp hastigheten med BitTorrent. Linux er det første jeg kommer på som er stort nok til å kunne oppnå max-hastighet (i motsetning til open office), samt at det er fullstendig lovlig å linke til det her på forumet, samt at det er mer enn nok delere. Derfor valgte jeg Linux. Ang. å bruke "wget"... det innebærer vel at brukeren fra før har linux? Det er det ingenting som tyder på. Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 Vil heller tippe serveren er problemet her. Prøv andre steder også. Btw hvilken server er det du snakker om? Torrents er p2p som også virker inn på hastigheten da man bare får den hastigheten som de man er tilknyttet gir en. Det er ikke alltid man får maks hastighet gjennom torrents. Lenke til kommentar
imgaerion Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 hei, jeg bruker BitTorrent ganske mye, til alt mulig egentlig for det pleide å være mye kjappere. men så tok jeg en recovery av pcen min så den ble så god som ny og etter det har jeg ikke kunnet bruke bittorent lenger pga elendige nedlastningsfarter. jeg får ikke mer enn 1KB/s - 50KB/s jeg pleide å ha 400KB/s - 600KB/s nå får jeg også høyere opplastingsfart enn jeg får nedlasting noe som er veldig rart. faren min nevnte noe om at han hadde opgradert internettet vårt med det dobbelte, men jeg vet ikke om det er derfor at det går saktere (noe som ikke gir mening) eller pcen min etter recovery. PS: jeg er den eneste som bruker internettet under nedlastning. Vil bare minne om å sjekke instillingene på torrentprogrammet ditt! Fikk samme problemet en gang, og gikk rundt og kjeftet, rev meg i håret, testet linjer, ringte leverandøren et par timer, og gikk til slutt inn på instillingene på programmet, hvor det automatisk hadde blit satt til 3(!) KB sek download, men uploaden sto fortsatt som den skulle. Dette har i ettertid skjedd hos meg med flere pc'er, men kun med programmet uTorrent(bruker et annet nå, for å si det sånn). Ellers kan pc'en din ha fått ny lokal ip fra ruteren etter du fresha opp pcn :-) Dette skjer ofte, siden pc'en ofte "husker" ip'en fra ruteren og får den samme stort sett hver gang. Dette kan ha endt med at du sliter med upnp-protokollen, og ikke får tilgang på porten du har på torrent. prøv å skifte port i programmet, eller bare koble fra strømmen på ruteren en stund. Det finns også nettsider som sjekker om pc'n din er åpne for forskjellige porter, er bare å google. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå