nO0_o Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 (endret) Hei! Er en stund siden jeg var aktiv nå. Men jeg må bruke tiden min til mye annet, inkludert lekser. Og i Samfunnsfag har vi fått en stor oppgave om å framføre et undertema i 2. verdenskrig på 9 sider. Derfor har jeg søkt litt rundt omkring på internett, men ikke funnet noen direkte kilder. Noen som kan hjelpe? - Takk på forhånd. Var ikke så lett å finne kilder, nei. Da spør jeg: Vet noen om sentrale personer/hendelser i nazismen i Norge under 2. verdenskrig? Endret 3. april 2011 av -Linda. Lenke til kommentar
torbis93 Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 har ikke noen korrekt kilde til deg, men history channel har en 2 timer lang dokumentar om nazissmens spredning og fremmarsj i Skandinavia. Herunder kommer det fram mye om nazistisk historie i norge siden vi var de som ble mest berørt. Den er på engelsk men det er vell ikke noe problem for en moderne ungdom vil tro den skulle være mulig å finne på youtube, eller som nedlastning Lykke til med prosjektet, Mvh Thorbjørn Lenke til kommentar
nO0_o Skrevet 3. april 2011 Forfatter Del Skrevet 3. april 2011 Var ikke så lett å finne kilder, nei. Da spør jeg: Vet noen om sentrale personer/hendelser i nazismen i Norge under 2. verdenskrig? Lenke til kommentar
nO0_o Skrevet 3. april 2011 Forfatter Del Skrevet 3. april 2011 Ja, Quisling har jeg skrevet om allerede. Fler? Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Vidkun Quisling er vel en ganske sentral person hva angår spredning av nasjonalsosialisme og fascisme i Norge under 2. verdenskrig. Også Operasjon Weserübung. Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Kanskje denne kan hjelpe deg litt: Powerpoint presentasjon om Norge under okkupasjon til bachelor i historie studenter Under okkupasjon.ppt Lenke til kommentar
nO0_o Skrevet 3. april 2011 Forfatter Del Skrevet 3. april 2011 Takker! Flere hendelser dere vet om? Lenke til kommentar
K.B.E Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Jeg er ikke helt sikker, men kanskje du kan sjekke ut Jon Alfred Mjøen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå