Gå til innhold

Så billig som mulig. Fullhd videoredigering og spill.

Anbefalte innlegg

Hei. Har tenkt å kjøpe pc-komponenter, bygge selv og her er noe:

-I5 2500k

-Ett bra skjermkort som kjører alle spill utenom crysis, final fantasy og di monsterfiguraktige spillene.

Kun fullhd editing, the sims 3, mw2 og litt sånne spill.

-8 gb ram( litt mye til kun FULLHD redigering og spillene nevnt ovenfor?, liker btw og høre på spotify mens jeg gjør andre ting, så bruker noen programmer samtidig. Ser for meg rundt 6/8gb.

Kabinett har jeg selv.

Hovedkort vet jeg ikke, men må ha firewire helst.

Og har ting som skjerm, mus osv.

Så hjelp meg og jeg jeg vil handle fra dustinhome.no :) tusen takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva skal du egentlig med firewire? ( Har aldri hatt FW, så vet ikke hva det brukes til annet enn videokameraer og div utstyr. )

Når det gjelder skjermkort, så vet jeg ikke hva ditt budsjett er, men vil anbefale 6950 fra AMD for så å flashe skjermkortet til 6970. Høyere ytelse helt gratis. Du har også 2 BIOS'er på skjermkortet hvis du vil reverte tilbake.

Når det gjelder redigering så er det Intel som har de beste prosessorene til det, og tror nok prosessoren din yter bra til det. Vil også nevne at du bør ha en SSD harddisk, fordi jeg antar det vil gjøre en stor forskjell. Men akkurat det vet jeg ikke 100%.

Lenke til kommentar

Men hva er den veldige forskjellen på grafikkortene? Jeg lurer bare på om det er sånn at jeg som ikke skal spille VELDIG krevende spill kan spare penger siden jeg skal redigere fullHD-film og spille dem spilla jeg nevnte. Så er det lurt å kjøpe HD 6870? Vil det utgjøre noe spesielt.

Takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...