beist Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 (endret) Hei! Trenger litt hjelp til innkjøp av ny laptop, er ikke helt oppdatert på spesifikasjoner om dagen. Ser etter en laptop som kan brukes som en allrounder. (Musikk,film,spill) Prisklasse:5000 - 9000 Burde ha full hd oppløsning (?), liten og handy (sikter ikke til netbook:P)(lett å kunne ta med seg),ssd memory (?),rask, lite støy ( har en hp for tiden og den lager alt for mye lyd i forhold til ytelse:P) Har sett litt på noen av de "ultraportable" pcene, men er ikke sikker på om de har like gode ytelser?) Kort: En nyere maskin, rask, handy og stillegående for under 10 000,- Så hvis noen har erfaringer /tips og komme med hadde de vært godt motatt:) Takk! Endret 29. mars 2011 av beist Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Tror ikke du kan få en laptop til under 10 lapper med SSD uten å kjøpe en SSD separat og installere den etterpå, det har jeg gjort med min Acer TimelineX 4820T. Det nærmeste du kommmer er en Multicom bærbar, men da havner du rett over 9300 kr om du skal ha 4 GB minne (som du burde i dag, minne er billig) Lenke til kommentar
beist Skrevet 29. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2011 Kanskje jeg er villig til å legge litt mer i det, hørte av en kompis at hvis jeg skulle investere i en ny pc var det greit å tenke på i7 prossesoren, ssd og full hd oppløsning.. Da skjønner jeg at prisen blir litt høy. Men da har man vel en pc som varer en stund:) Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 (endret) Kanskje jeg er villig til å legge litt mer i det, hørte av en kompis at hvis jeg skulle investere i en ny pc var det greit å tenke på i7 prossesoren, ssd og full hd oppløsning.. Da skjønner jeg at prisen blir litt høy. Men da har man vel en pc som varer en stund:) Hva kan du forestille deg at du kan bruke av maskinvare nå? Tror du at du kan bruke en firekjerners laptop bedre enn en tokjerners kjøper du deg en i7. En i7 vil holde en stund, som alt annet. Men om et år kan du finne noe som er en del bedre til samme pris. Eller ytelsen du kjøper nå vil være tilgjengelig til en lavere pris, sånn er det alltid med datamaskiner. Om du kan leve med dette, så kjøper du deg alt du kan tenke deg å bruke av ressurser nå, 8 GB RAM er en fordel ved photoshop, det samme er SSD og i7. Du betaler et premium, og det er ikke mulig å være helt sikker på hvor mye bedre datamaskiner er om et par år. EDIT: En video som sier deg litt om framtidsrettede PCer. http://www.youtube.com/watch?v=FK4ip08auGg&feature=player_embedded Hovedregelen er å kjøpe en pc du har råd til å oppgradere mellom hvert andre og fjerde år. Endret 29. mars 2011 av arni90 Lenke til kommentar
beist Skrevet 29. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2011 (endret) Kanskje jeg er villig til å legge litt mer i det, hørte av en kompis at hvis jeg skulle investere i en ny pc var det greit å tenke på i7 prossesoren, ssd og full hd oppløsning.. Da skjønner jeg at prisen blir litt høy. Men da har man vel en pc som varer en stund:) Hva kan du forestille deg at du kan bruke av maskinvare nå? Tror du at du kan bruke en firekjerners laptop bedre enn en tokjerners kjøper du deg en i7. En i7 vil holde en stund, som alt annet. Men om et år kan du finne noe som er en del bedre til samme pris. Eller ytelsen du kjøper nå vil være tilgjengelig til en lavere pris, sånn er det alltid med datamaskiner. Om du kan leve med dette, så kjøper du deg alt du kan tenke deg å bruke av ressurser nå, 8 GB RAM er en fordel ved photoshop, det samme er SSD og i7. Du betaler et premium, og det er ikke mulig å være helt sikker på hvor mye bedre datamaskiner er om et par år. Hovedregelen er å kjøpe en pc du har råd til å oppgradere mellom hvert andre og fjerde år. Okey, skjønner er umulig å sikre seg mot teknologiske fremskritt. Så ideen er vel å kjøpe en god pc for en god pris. Etterhvert som lommeboka og teknologien blir bedre, er det muligheter for oppgradering. Men man blir fort litt trangsynt når man sikler på ny teknologi:P Sånn jeg ser det nå, kjøper jeg meg en pc som er god per dags dato, men som ligger innenfor budsjettet mitt. Men må si at multicom ser ut som et bra sted å handle, hadde ikke hørt om de før så må si takk Men vil mer en gjerne ha forslag til andre maskiner, vil gjerne se litt mer før jeg bestemmer meg Endret 29. mars 2011 av beist Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå