Oran Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Hei. Som tittelen sier, er det tydeligvis et lite problem med dette nettet =( Har seg slik at en ikke får koblet seg til spill som eve, conquer, cod multiplayer osv. Sendte melding til oraklet (it services), dem sa dette ""Det stemmer at det er en den sperrer på studentbynettet, men dette går på at det er vanskelig å sette opp servere og slikt på dette nettet. Orakelet vet tilfeldigvis at det er flere som spiller multiplayer-spill på nettet, bl.a. Modern Warfare 2, Bad Company, Combat Arms, EVE Online, og så videre. Det er altså ikke sperringer i nettet på 'normale' porter for dette (men, igjen, du vil ha problemer med å sette opp spill). En mistanke kan være at firewall-innstillingene på maskina kan være satt opp litt forskjellig på studentbynettet, siden metrikkene på maskina vil vise at det er et annet nettverk enn for eksempel hjemmenettverket ditt. Dermed kan det være den lokale programvaren som sperrer tilgangen til spillene, siden det er en annen nettverksprofil som blir aktivert. Orakelet kan dessverre ikke feilsøke dette videre; siden du faktisk har tilkobling til nettet, leverer Universitetet i Tromsø den typen tilkobling som blir nevnt i kontrakten med Studentsamskipnaden."" Er trist og dumt. Men er det en måte å bypasse dette? er utrolig viktig, trenger å game jeg =D Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 For å bypasse noe må man først finne ut hvor hindringen ligger. Det er et skille mellom utgående og innkommende "connections". UiT sperrer antagelig for det meste av innkommende trafikk som gjør det vanskelig å sette opp f.eks en spill-server på nettet deres. (og drive med fildeling) Men de fleste mmorpg spill der din maskin tar kontakt med en ekstern spillserver burde ikke være noe problem. Jeg vil jo først anbefale å teste igjen etter å ha slått av alt som heter firewaller på PC'n din, både windows sin og evt. en tredjepart fw. (Ikke bør du ha to aktiverte uansett) Kan jo være greit å informere om hvilke windows versjon du bruker og etv. hva slags nettverksutstyr du er tilkoblet. Lenke til kommentar
Oran Skrevet 28. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2011 Hei. Takk for svar topguy. har prøvd å restarte firewall, kjøre uten firewall, endret fram og tilbake, nada. Jeg har win7 installed, x86. Har kun kabel rett fra veggen til pc'en. Protocol 6 og 4 er alle på automatiske instillinger, auto dns, auto motta ipv6 adress osv.. Dette er instillingene vi har for å få nett... http://www2.uit.no/ikbViewer/Content/178338/Studentbynett-Windows%207%20NO-EN.pdf Har det 100% likt. Får håe noen klarer dette. Kan godt betale for hjelpen, så lenge jeg får fikset det. Bill- Lenke til kommentar
Oran Skrevet 29. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2011 Hei. Fant ut av problemet. Skriver løsningen her om noen skulle sjekke denne senere. Problemet var det at jeg hadde innstillinger som ikke vanligvis skal ha mulighet til å ha internett fra universitetet. Jeg hadde ikke aktivert godkjennings proseduren. Uten dette skal en ikke ha mulighet til internett fra dem. Da jeg følgte denne guiden... http://www2.uit.no/ikbViewer/Content/178338/Studentbynett-Windows%207%20NO-EN.pdf som da er guiden for win7, for å få internett, til punkt og prikke. Oppsettet var plutselig annerledes, og alt funker nå. Egentlig veldig enkelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå