Gå til innhold

[Løst] Feil meldinger på Xampp

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

har aldri brukt Eclipse men jeg har prøvd en gang og den virket ikke særlig lett Adobe DreamWeaver.

Eclipse er lett. Se forum posten min ovenfor for å komme i gang. Har selv brukt DreamWeaver på Xampp lokalt uten problemer. Personlig mener jeg mye blir lettere på en webserver, men det kan skyldes at jeg har mest erfaring med det.

Jeg gir kun egen Ip adgang i .htaccess om jeg arbeider på ting andre ikke skal se :roll: .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har Putty database løsning eller er det bare et Windows Shell som simulerer Linux Telenet Shell?

Putty er en SSH-/telenet-klient og ikke noe annet. Putty har ingen ting med databaser å gjøre og det er ikke et shell av noe slag. Det er heller ikke en terminal, på linje med f.eks. GNOME Terminal.

Endret av Jonas
Lenke til kommentar

ok. finnes den på norsk?

Ingen ting med database?

Jeg bruker den til å koble meg til serveren og legge inn diverse SQL spørringer og hente tabeller?

Har Putty database løsning eller er det bare et Windows Shell som simulerer Linux Telenet Shell?

Putty er en SSH-/telenet-klient og ikke noe annet. Putty har ingen ting med databaser å gjøre og det er ikke et shell av noe slag. Det er heller ikke en terminal, på linje med f.eks. GNOME Terminal.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Du mener Eclipse?

Det husker jeg ikke, men har du flere vinduer åpne, er det jo lett å lime ting du ikke forstår inn i Google Translate.

Det kan du trenger om du går på Østeuropeiske hakker forum. Noen ganger finnes også bøker som pdf dokumenter på kinesisk indeksert av Google om du søker rett.

Lenke til kommentar
Ingen ting med database?

Jeg bruker den til å koble meg til serveren og legge inn diverse SQL spørringer og hente tabeller?

Man kan bruke Putty til å koble seg til en boks og fjernrestarte den, men jeg kaller ikke Putty en restartknapp av den grunn.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Ingen ting med database?

Det kan gjøres fra DOS prompt og .bat filer.

http://www.dinitside.no/oopBok.pdf

Du hadde funned det dokumentet om du hadde lest de urgamle artiklene her: http://www.dinitside.no

De er sikkert ikke oppdatert og inneholder sikkert brutte lenker, men du hadde fått det meste der.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Tror ikke helt du forstår hva man vanligvis gjør med en SSH-klient. Selvom det finnes SSH-klienter til DOS, så er dette en helt forferdelig dårlig måte å jobbe på. Fatter ikke hvorfor du i det hele tatt gidder å nevne det, når Putty danker ut enhver klient kjørendes i cmd.

Endret av Jonas
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Kjører for eksempel http://curl.haxx.se/ som phpCurl http://php.net/manual/en/book.curl.php hvor du lettest kjører dine egne spidere http://www.schrenk.com/nostarch/webbots/

Studer den koden som kan lastes ned på den siden så vet du hva jeg snakker om. Dette gjør jeg personlig lettest hos en hoster som tilbyr den funksjonaliteten. Ønsker jeg mest mulig annonymitet, kan jeg jo kjøre den fra en server lokalisert i indre Mongolia eller på en eller flere øde Stillehavsøyer. Men "security by obscurity" er ikke sikkerhet.

Leier glimrende hosting i USA for 3 år til vel en tusen lapp. Sparer også plass på datamaskinen.

Er du på en stabil server kan du kjøre ditt spider nettverk som en kron jobb så lenge webserveren er oppe (i årevis om så skulle være et poeng).

Om for eksempel PST har en sever som ikke liker for kjappe spidere fra samme Ip adresse, kan man jo sende et spider nettverk av gårde med ulike Ip adresser og referrers / user agents.

PHP sleep er jo en glimrende funksjon. Kombinert med rand(omisering) så er det ikke så lett for PST å våke over deg. :cool:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

BitNami, BitNami, .... Eclipse, Eclipse ... Python, Python ... Django Django ... C++Builder, C++Builder som også er en utmerket C kompilator hvor man enkelt skriver inline assembly blokker

asm { }

Alt sammen på min Laptop + Delphi php etc.

Jeg får laste ned og installere Putty og se om det er så godt som Jonas nevner.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Fatter ikke hvorfor du i det hele tatt gidder å nevne det, når Putty danker ut enhver klient kjørendes i cmd.

Bitvise Tunnelier

Tunnelier is an SSH and SFTP client for Windows. It is developed and supported professionally by Bitvise. Tunnelier is robust, easy to install, easy to use, and supports all features supported by PuTTY, as well as the following:

graphical SFTP file transfer;

single-click Remote Desktop tunneling;

auto-reconnecting capability;

dynamic port forwarding through an integrated proxy;

an FTP-to-SFTP protocol bridge.

Så hvorfor ikke like godt Bitvise Tunnelier?

Lenke til kommentar
Så hvorfor ikke like godt Bitvise Tunnelier?

Fordi Putty er en SSH-klient og ikke noe annet. Det krever ingen installasjon. Det er ikke laget for å være rik på funksjoner, men kun for å være akkurat det programmet gir seg ut for å være og å ha akkurat det man trenger når det man trenger er en SSH-klient. Det finnes naturligvis SSH-klienter med flere unødvendige features, slik som port forwarding, (lol?) men det er bloatware. (Windows-programmer er typisk det..)

Lenke til kommentar
[..]

[..]

Hva i all verden er det du babler om her og hvordan ser du på dette som relevandt i forhold til diskusjonen eller trådstarter sitt problem? Du imponerer virkelig ingen ved å flikke opp et par dårlige lenker og å prate om ting du ikke har noe som helst kunnskap om.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

... og hvordan ser du på dette som relevandt i forhold til diskusjonen eller trådstarter sitt problem?

Gå tilbake i tråden og les. Jeg har fått det inntrykket at trådstarter ikke vet forskjellen på en database og Putty. Min feil om det er en misforståelse. Dersom problemet skyldes at Putty og xampp ikke fungerer godt sammen håper jeg du kan hjelpe, siden jeg ikke bruker putty eller lignende programvare på egen maskin.

Du imponerer virkelig ingen ved å flikke opp et par dårlige lenker og å prate om ting du ikke har noe som helst kunnskap om.

Vis hva du er god for og løs Putty + xampp problement til trådstarter.

Noen av dere som kan kommentere til denne?

Virker som en lenke til Apache friends sitt forum.

Opprinnelig post:

Skrevet 28. mars 2011 - 17:13

Opprinnelig post:

Dette innlegget har blitt redigert av corsa91: i går, 17:47

Det er da et helt annet innlegg. Kanskje skulle du og Jonas tatt dere et kurs i "Reputation Mangement". Der er noen fordeler med forum hvor innlegg ikke kan endres etter en halvtime.

Vår tid er ute.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Det gjør det ikke. Putty har ingen ting med XAMPP å gjøre i det hele tatt. Beste måten å løse problemet til trådstarter på er å finne noen som har hatt samme problemet tidigere.

Les min foregående post godt. Gå så tilbake til trådstarters opprinnelige post.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Det gjør det ikke. Putty har ingen ting med XAMPP å gjøre i det hele tatt. Beste måten å løse problemet til trådstarter på er å finne noen som har hatt samme problemet tidigere.

Forutsatt at man vet hva det opprinnelige problemet er.

Done & done. Noe mer du vil?

Er det jeg som spør i denne tråden?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...