Xazz Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Hei! Jeg har tenkt å sette opp en egen dns server i win2003 server, mest for testing og læring. Skal også brukes som mail/web server. Har jobbet endel med IIS før i forbindelse med asp, men lurer på om jeg bør benytte meg av et annet program for å sette opp dns. Evt. også et for mail server. Noen som har noen gode programmer/weblinker å anbefale til dette. Søkte på forum uten å finne skikkelig svar, og søk på google gir bare så altfor mange treff til at jeg klarer å sortere ut det mest relevante. Jeg har en egen maskin tilknyttet fast ip. mvh. Xanoo Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Jeg lurer på det samme... Veldig vanskelig å finne litt enkel info om dette. Har en server og en Windows 2003 Server CD, og er litt usikker på hvordan dette settes opp skikkelig. (DNS og domene) Lenke til kommentar
Geir69 Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Det er faktisk ganske enkelt å sette oppe en dns server i Windows Server 2003. Mail (smtp og pop3) følger omsider også med på WS2003. Sjekk disse sidene på MS: Mail DNS For å sette opp DNS så bør du ha et gyldig domene/subdomene. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Å sette opp server "rollene" er jo ikke noe problem i Server 2003 (wizards...), men litt mer info om hvordan det hele funket hadde vært greit. I mitt tilfelle er det en server i "hjemmenettverket" (4 andre PC-er), og den trenger selvsagt ikke noe avansert oppsetting eller noe. Hvis jeg søker på internett er det mer "sette opp server for 1000 andre pc-er i sikkerhetssenteret" guider jeg finner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå