Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med å laste opp filer via FTP

Anbefalte innlegg

Jeg har i flere år hatt problemer med å laste opp enkelte filtyper til mine domener. Som regel har jeg støtt på problemet når jeg forsøker å laste opp Joomla, men bilder, video, musikk o.l. går uten problemer. Filene blir lastet opp, men når jeg sammenligner størrelsen på filene så ser jeg at alle filene på serveren er mindre enn filene lokalt. Filene som blir berørt er stort sett PHP, samt noen XML- og HTML-filer.

Jeg kontaktet min webhost, som sier at problemet ligger lokalt hos meg, og at de ikke kan gjøre noe. Jeg har nå forsøkt fem PC-er, med Win XP og Vista, samt én iMac med OSX. Har forsøkt flere FTP-klienter også, men husker bare navnet på CuteFTP og Cyberduck, i tillegg til utforsker i Windows. Jeg har hatt samme problemet med tre forskjellige webhoster, ServeTheWorld, Domeneshop og Active24. Jeg får ingen feilmelding under opplasting.

Jeg lastet opp filene på ett domene i går, og da fungerte alt utmerket. Alle filene så ut til å være OK, men så får jeg problemer med å endre rettighetene på skrivebeskyttede filer. Jeg får endret det, men endringene blir reversert med en gang. Noen minutter senere, og etter noen refresher, så ser jeg at rettighetene er endret, men ikke slik jeg vil. Etter dette ser jeg også at filstørrelsen har endret seg på absolutt alle filene, og jeg får deretter feilmeldinger når jeg forsøker å åpne forsiden. Etter det opplever jeg at alle filer jeg laster opp, på forskjellige domener, hos forskjellige webhoster, får forskjellige filstørrelser, og jeg får ikke tilgang til filene.

Er det noen som vet hva som kan forårsake dette, og evt. hva jeg kan gjøre for å fikse det?

Endret av azetlitz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg la merke til følgende i linken din:

If you are transferring files from Windows to a Unix based server, Ascii mode will strip out the CR (carriage return) characters found at the end of each line. You may notice that the file you uploaded is smaller than your local file. This is completely normal and is nothing to worry about.

Nå overfører jeg riktignok fra OSX til Unix, men har brukt Windows tidligere, og opplever det som beskrives her. Når jeg åpner filene i en teksteditor så ser filene helt like ut både lokalt og på server, slik at det ikke er noe innhold i filene som er borte, som jeg mistenkte.

Edit:

Da kan det være at det ikke er samme problemet jeg har denne gangen. Skal forsøke å laste opp på nytt, og se nøyaktig hvilken feilmelding jeg får når jeg forsøker å åpne filene.

Endret av azetlitz
Lenke til kommentar

Når jeg åpner nettsiden får jeg følgende feilmelding:

Server error!

The server encountered an internal error and was unable to complete your request.

Error message:

Premature end of script headers: index.php

If you think this is a server error, please contact the webmaster.

Error 500

www.domenenavn.com

Mon Mar 28 19:34:51 2011

Apache/2.2.16

Lenke til kommentar

Når jeg tenker meg litt om så tror jeg problemene startet når jeg forsøkte å chmodde noen mapper. På filer får jeg endret uten problem, men når jeg forsøker å endre på mappene så blir endringene reversert før jeg rekker å reagere. Jeg husker jeg også klikket på knappen "apply changes recursively" også, og da ble den stående og jobbe litt, men jeg husker ikke om endringene ble reversert eller ikke. Det var uansett rundt denne tiden at jeg mistet tilgangen til siden, og fikk feilmeldingen som jeg postet tidligere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...