Gå til innhold

Kjøp av headset til 500-lappen?

Gjest

Anbefalte innlegg

Hei.

Tenkte jeg skulle skaffe meg litt bedre lyd, da jeg alltid merker hvor utrolig bra lyd andre har med sine enorme surroundanlegg. Dessverre har jeg ikke anledning til å skaffe surroundanlegg, så tenkte jeg skulle gå for det nest beste(kan diskuteres?); hodetelefoner. Hvilken plass er da bedre å spørre enn her på diskusjonsforumet?

Budsjett: Fra 400 kr til 800 kr sånn cirka. Helst i lavere del av denne skalaen, men ikke over 800 kr med mindre det er helt utroligt stor forskjell.

Størelse: Klokker som dekker hele øret gir vel best lyd går jeg utifra, i tillegg til å isolere bra, så det blir valget mitt. Kom gjerne med innspill om andre typer er bedre, har lite peiling på hodetelefoner.

Type: Hva betyr dette i det hele tatt? Jeg kunne gjerne tenkt meg et headset som ikke stenger all lyd ute, da det kan komme til nytte å høre ringeklokker o.l. men om dette ikke er mulig så går det også bra med lydisolering/støyreduksjon...

Bruksområde: Jeg bruker nok minst tid på film/serier, mens spill og musikk er vel likt fordelt. Går mye i spilling i perioder.

Tillegsinfo: Hører mest på elektronisk musikk (Dubstep, trance) men også Coldplay, U2 i tillegg til veldig MYE FORSKJELLIG. Det må være mulig å koble headsettet til Playstation 3, men mest vil det nok brukes til PC. Om headsettet ikke fungerer uten å installere mange drivere, så er dette uaktuelt da man ikke kan installere drivere på PS3. Surroundheadset virker temmelig fristende, men hvilket lydbilde jeg ønsker vet jeg ikke. Blanding av mye bass og ren lyd? Sist men ikke minst, må være komfortabelt og god byggekvalitet. Bruker et gratis Heineken headset atm som er komfortabelt og overraskende god byggekvalitet, i tilfelle det er til hjelp. Har også et over gjennomsnittet stort hode, så kan ikke ha noe trange greier.

Lurer også på om det er mulig å få surroundlyd på PS3 gjennom USB?

Tusen takk for alle svar :innocent:

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan starte med at jeg har lite greie på surroundhodetelefoner, men som ivrig stereotilhenger ville jeg uansett brukt penger på et godt sett "vanlige" hodetelefoner fremfor et typisk "gamingheadset", spesielt når det skal brukes til like mengder spill og musikk.

Den letteste måten å avgjøre på er vel egentlig å gå i dedikert lydbutikk og prøve forskjellige modeller. Sennheiser har et par-tre modeller som kan være verdt en titt: HD201, HD202 og HD25. I sær de to førstnenvte regnes som svært gode i forhold til prisen. HD205 får også mye skryt. Felles for alle er god lyd, lukket konstruksjon og at man ikke ser ut som et juletre med de på hodet.

Ikke dermed sagt at du /må/ velge Sennheiser, men det er nok S. som har fått mest skryt i din prisklasse.

Endret av Aiki
Lenke til kommentar

Et "gamingheadset" er vel da også brukbart til musikk, eller er det store forskjeller? Sennheiser HD 201 og 202 har vel ikke surroundlyd i tillegg til at de virker ut som budsjettklasse-headset. Jeg ønsker noe innimellom. HD 25 var forsåvidt langt utenfor min rekkevidde innen pris.

Har forsåvidt sett meg ut Corsair HS1. Virker ut som et solid headset til mine behov, og har meget gode ratings. Tanker om dette?

Beklager at jeg er litt kresen, er av typen som alltid gjør grundig research før kjøp. Skal forsåvidt til Tyskland neste uke, billigere å gjøre kjøp der eller?

Lenke til kommentar

Det er ingenting i veien for å høre på musikk i et "gamingheadset", det er nok heller snakk om å vurdere fordelen* ved "7.1"-lyd kontra god lydkvalitet for f.eks. musikk. Man kan regne med at spill er mindre krevende enn musikkavspilling, i det minste når det kommer til lydkvalitet. Riktignok er all lyd god til man har hørt noe bedre; HS1 er garantert god innen sin klasse, men har nok lite å stille opp mot et sett ordentlige stereohodetelefoner. Mange "vanlige" stereohodetelefoner er uansett godt egnet til spill, det er vel heller regelen enn unntaket.

(*I tillegg kommer jo spørsmålet om 7.1-gjengivelsen faktisk er særlig god, jeg har selv opplevd det som skuffende i spill.)

Kort sagt: Er man ikke avhengig av surroundlyd, er det bedre å bruke pengene på stereohodetelefoner og en bordmikrofon.

Lenke til kommentar

tilbud på g35 på komplett nå!

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=435893

Leser at HS1 har bedre lydkvalitet og bedre komfort, så G35 er nok uaktuell for meg. I tillegg er HS1 150 kr. billigere.

Aiki: Med ordentlig sett hodetelefoner, mener du ordentlig som i veldig dyre hodetelefoner, eller bare et vanlig stereohodetelefonsett innen samme prisklasse som HS1?

Lenke til kommentar

Testet noen dyre Sennheiser hodetelefoner (Oppimot 350 EUR) i Tyskland, og fant ut at det å satse på gamingheadset kanskje var litt dumt. Finner dessverre få headset mellom 400 og 800 kr, hvilke ville dere anbefalt? Søkt rundt omkring, men da kommer gamle hodetelefoner opp, som sikkert er dårlige i forhold til prisen sammenlignet med nyere modeller...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...