CGirl Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Hei, alle sammen. Skriver her for å forhåpentligvis få svar på noe jeg grubler veldig på. Jeg har mesteparten av livet vært en guttejente og har derfor ikke pleid å bruke sminke. I det siste har jeg bevisst prøvd å få en mer feminin klesstil, har også ordnet litt med håret. Men sminke, det klarer jeg ikke å bli komfortabel med. Synes heller ikke jeg blir noe fin med det, uansett om jeg får hjelp til det eller om jeg gjør det selv. Den eneste grunnen til at jeg prøver (noen ganger) er at jeg har lyst til å bli sammen med noen. Det virker som om de fleste rundt meg tror at jenter/damer må bruke sminke for å få seg kjæreste. Men er det virkelig slik? Føler meg helt fortvilet. Lenke til kommentar
Populært innlegg Liberalistiske Samebror Skrevet 28. mars 2011 Populært innlegg Del Skrevet 28. mars 2011 Noen liker naturlige jenter, inkludert meg selv Så lenge du har en personlighet og er sosial nok med gutta vil nok ting ordne seg 16 Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Nei, slik er det selvfølgelig ikke. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Du trenger heller ikke ha på så alt for mye sminke, dersom du føler at du må bruke litt. Det trenger ikke være åpenbart at du har hatt på noe, liksom. Lenke til kommentar
Ivantacus Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Liker også naturlige jenter, men cluet er vel å sminke seg slik at det ikke ser ut som det er sminke på. Er dessverre slik at vi gutter nesten kun går etter utseende. Selv om det blir sagt at personligheten og det du har på innsiden er viktigst, så blir det ytre viktigst i starten i hvertfall. Lenke til kommentar
ScienceSucker Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Det finnes en mellomting. Smink deg strategisk, fremhev dine naturlige trekk. Gå innom en sminkebutikk, er f.eks Mac butikk i Bergen. Der kan du få veiledning til hva som er fint. De finnes sikkert noe tilsvarende der du oppholder deg. Nok av videoer på youtube også. 6 Lenke til kommentar
CrispyBlowfish Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Jeg er en gutt og jeg foretrekker naturlige jenter er vel egentlig bare spørs på hvor sosial du er og hvor mye du legger ann på gutta Men personlig så ville jeg hatt en jente uten sminke og som er naturlig ^^ Har jo ikke mot sminke bare ikke det blir overdrevent... Lenke til kommentar
KongKebab Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Ifølge profilen din er du 37 år, hvis dette stemmer, så er det nok ikke mangelen på sminke som gjør at du har klart å leve såpass lenge uten å havne i et forhold. ...uten at jeg kan utdype den noe særlig mer. Det kommer ikke akkurat frem så mye informasjon her. (PS, det flere over her nevner dette med å foretrekke "naturlige jenter". Det gjør forsåvidt jeg også. Hva jeg legger i dette er ikke at jeg foretrekker jenter som konsekvent ikke bruker sminke eller andre gjenstander/duppeditter for å se bedre ut enn hva de faktisk gjør, men at jeg foretrekker jenter som faktisk ser bra ut selv uten alt dette jukset). Noe sier meg at det er nettopp det de fleste gutter/menn mener når de bruker dette uttrykket, mens damer igjen tolker dette som at de foretrekker "grå mus", noe som er helt feil. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Jeg syns hun jenta i den videoen er søtest i begynnelsen uten sminke. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Jeg liker helt klart jenter som sminker seg konservativt eller ikke sminker seg i det hele tatt, har aldri vært fan av ektremt røde lepper og røde negler. Lenke til kommentar
CGirl Skrevet 29. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2011 Tusen takk for svar. Det er oppmuntrende å høre at noen der ute liker naturlige jenter. Da kan jeg konsentrere meg om å være meg selv. Lenke til kommentar
KongKebab Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 (PS, det flere over her nevner dette med å foretrekke "naturlige jenter". Det gjør forsåvidt jeg også. Hva jeg legger i dette er ikke at jeg foretrekker jenter som konsekvent ikke bruker sminke eller andre gjenstander/duppeditter for å se bedre ut enn hva de faktisk gjør, men at jeg foretrekker jenter som faktisk ser bra ut selv uten alt dette jukset). Noe sier meg at det er nettopp det de fleste gutter/menn mener når de bruker dette uttrykket, mens damer igjen tolker dette som at de foretrekker "grå mus", noe som er helt feil. ...i rest my case. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Litt sminke er pent, men det trenger ikke være mer enn litt, og det betyr ikke automatisk at alle uten sminke ser stygge eller kjedelige ut. Lenke til kommentar
PolarCow Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Oversminka jenter er sjeldent pent, da backer jeg ut ihvertfall... Så videoen lenger opp her illustrerer det fint, hun er søtest i begynnelsen. Litt mascara er forsåvidt greit, rammer inn øynene ganske bra. Knallrøde eller rosa lepper virker absolutt mot sin hensikt, da føler jeg at det bare blir falskt. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Eksen min var guttejente. Stilen kunne variere fra gutt til femi, men aldri med sminke. Digget det, pen jente. Lenke til kommentar
Mord-Sith Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Tusen takk for svar. Det er oppmuntrende å høre at noen der ute liker naturlige jenter. Da kan jeg konsentrere meg om å være meg selv. Jeg har kjæreste, og jeg bruker aldri sminke, og har egentlig aldri gjort det heller. Det er nok som vanlig, alle har forskjellige meninger om hva som er fint. Dessuten, de som ikke sminker seg kan i hvert fall være sikre på at man blir likt for den man er, ikke for det man har sminka bort? Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Prøv brun eyeliner som du tar på våtkanten, for så å tørke bort det overflødige bort med en q-tip. Det vil gi deg litt mer markante øyne uten at du røper at du har på deg eyeliner, så det ser helt naturlig ut. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Har du fin hud, og er veldig pen så trenger du ikke sminke. Men er du ikke så jævla pen med sykt ren hud vil garantert guttene like deg bedre om du bruker sminke. Lenke til kommentar
Pus_1808 Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Litt sminke er greit, men de fleste jenter bruker alt for mye sminke. Jeg er selv jente, men om jeg hadde vært gutt, ville jeg syntes det hadde vært ekkelt med ei jente som brukte så mye sminke som MANGE jenter bruker idag. Selv bruker jeg sminke innimellom, men lar bevisst være å bruke sminke noen dager, f.eks. på skolen. Da forventer ikke folk å se meg i sminke hver dag, og blir vant til meg både med og uten sminke. Da jeg gikk i 1. klasse på videregående hadde vi ei jente som sminka seg så mye at hun nesten ikke så ut som et menneske. Hu så rett og slett ut som ei teaterdukke. Hvert år når russen kaprer knuter, er en av knutene å fjerne all sminken hos 1. klassingene. Gjett hvem som ble valgt ut! Stakkars jente, hun ble ribba for all sminke .Når vi kom inn i klasserommet lurte vi på om vi hadde fått ei ny jente i klassen. Det er noe av det sykeste jeg har sett. Jenta er jo pen, men når du har sett henne gå med så mye sminke så lenge, får du et sjokk... Nå er det vel ikke så ille du snakker om, men jeg ville bare illustrere hvor jævlig man kan bli når man sminker seg for mye... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Noen jenter er direkte stygge uten sminke, og andre sminker seg stygge. Det er en balansegang. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå