konrad_91 Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 hvordan vet du egentlig om delene passer sammen? det standarder på alle tilkoblinger. alle nye hardisker har samme tilkoblinger, en seriell ATA strøm, og en SATA datakabel. samme gjelder hovedkort, 24 pin tilkobling er standard der. skjermkort bruker enten 6pin eller 8 pin (6+2pin) strømtilkobling. alle strømkabler følger med psu, alle SATA følger med hovedkort. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Vel, fordi alt tilsier at de skal gjøre det. HK, PSU og kabinett følger alle ATX-standarden, og ergo passer de sammen. HK og CPU har samme sokkel, og CPUen du har valgt oppgis fra HK-produsentens side å være støttet av HK, ergo passer de sammen. GPU (skjermkortet) og HK benytter PCI-Express grensesnitt, ergo passer de sammen. Dustin selger selv ferdigbygd PC med GTX570 og Define R3, ergo passer de sammen. HK, HDD og DVD-spiller benytter alle SATA-grensesnitt, ergo passer de sammen. HK støtter DDR3 DIMM 1600MHz RAM-brikker og RAM-brikkene du har valgt er spesifisert til å kjøre sammen med i5 og i7, ergo passer de sammen. Lenke til kommentar
Ola Nordmann 1234 Skrevet 29. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2011 jeg har jo valgt den gigabyte gtx 570 OC som har 3 vifter. på bildene av OC og ikke OC versjonene ser det ut som OC er større da. men på OC versjonens bilde, er det bildet undersiden av sjermkortet? siden den ikke OC versjonen ser it som om den ikke har vifter, bare en rund ting Lenke til kommentar
Ola Nordmann 1234 Skrevet 29. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2011 jeg har jo valgt den gigabyte gtx 570 OC som har 3 vifter. på bildene av OC og ikke OC versjonene ser det ut som OC er større da. men på OC versjonens bilde, er det bildet undersiden av sjermkortet? siden den ikke OC versjonen ser it som om den ikke har vifter, bare en rund ting plis svar, det er like før jeg kjøper! Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 http://www.youtube.com/watch?v=F5yG-_AS6To Du kan få plass til HD 5970 med litt fikling, da går alt greit Lenke til kommentar
Ola Nordmann 1234 Skrevet 29. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2011 så jeg skal velge OC versjonen? svar på de spørsmålene over plis Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 jeg har jo valgt den gigabyte gtx 570 OC som har 3 vifter. på bildene av OC og ikke OC versjonene ser det ut som OC er større da. men på OC versjonens bilde, er det bildet undersiden av sjermkortet? siden den ikke OC versjonen ser it som om den ikke har vifter, bare en rund ting Nei, OC-versjonen er ikke større. Det er samme kort, bare med en annen kjøler, og kjøleren er ikke lenger enn PCB'en. Som arni90 skriver, så får man plass til et HD5970 i Define R3, og dette er et kort som er nesten 2" (~5cm) lenger enn GTX570. Du har mao. en hel del å gå på. Bildene av både OC- og standardversjonen er av "undersiden" av kortet. Når en monterer kortet i maskinen sitter PCB'en øverst mens kjøleren sitter på undersiden, slik som på bilde 2 her: http://hardforum.com/showthread.php?t=1592604 Standardversjonen har vifte jo, men kun én. Denne fungerer også på en litt annen måte ved at det er en radial/sentrifuge-vifte som blåser luft gjennom kjølevibbene og ut på baksiden av kabinettet. Lenke til kommentar
Ola Nordmann 1234 Skrevet 29. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2011 jeg har jo valgt den gigabyte gtx 570 OC som har 3 vifter. på bildene av OC og ikke OC versjonene ser det ut som OC er større da. men på OC versjonens bilde, er det bildet undersiden av sjermkortet? siden den ikke OC versjonen ser it som om den ikke har vifter, bare en rund ting Nei, OC-versjonen er ikke større. Det er samme kort, bare med en annen kjøler, og kjøleren er ikke lenger enn PCB'en. Som arni90 skriver, så får man plass til et HD5970 i Define R3, og dette er et kort som er nesten 2" (~5cm) lenger enn GTX570. Du har mao. en hel del å gå på. Bildene av både OC- og standardversjonen er av "undersiden" av kortet. Når en monterer kortet i maskinen sitter PCB'en øverst mens kjøleren sitter på undersiden, slik som på bilde 2 her: http://hardforum.com/showthread.php?t=1592604 Standardversjonen har vifte jo, men kun én. Denne fungerer også på en litt annen måte ved at det er en radial/sentrifuge-vifte som blåser luft gjennom kjølevibbene og ut på baksiden av kabinettet. takk! har bestilt nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå