MrAvionics Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 PC: Dell OptiPlex GX 270 Problem: Får ikke koplet til cd-rom eller usb minne pinne. I bios står det USB device: Ikke installert. CD-rom: Ikke installert. Hva gjør jeg ? Både testet med sata optisk drev og IDE optisk drev. Lenke til kommentar
GabrielV Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Har du sett etter om kondensatorene på hovedkort er 'poppet' ? Har selv en gx270 som jeg måtte lodde inn nye kondensatorer på i både psu og på hk - etter dette virket maskina helt fint. Hvis de ikke er defekte kan du prøve å legge inn siste bios å se om det hjelper. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 1. april 2011 Forfatter Del Skrevet 1. april 2011 Kan ikke se noen ødelagte kondensatorer. BIOS var allerede oppdatert til nyeste men testet å oppdatere den en gang til i tilfelle BIOS var litt skadet eller noe sånt men hjalp ikke det heller... Kan det være noe feil med windowsen ? Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 gamlere dell'er har en slik fin funksjon i bios at du kan skru av enhetene som ikke brukes, derav dvdrom eller usb. men om dette ikke er problemet så har jeg liggende noen dvdrw-enheter til den serien her, i tilfelle du vil ha ny Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 1. april 2011 Forfatter Del Skrevet 1. april 2011 Tviler på at det er stilt av i bios, jeg har ihvertfall aldri gjort det. Og da hadde det vel ikke stått ikke installert ? Den gamle cd-romen jeg hadde til den er gått i stykker så jeg trenger ny til den og hadde vært fint med dvd istedenfor cd Men er ikke vits vist jeg ikke får den til. Nå bruker jeg en dvd brenner jeg har i min hovedpc når jeg tester, men hvis jeg får det til hadde jeg vært veldig interessert i en DVD-rw Men kan det være noe galt med windows ? Kanskje det hadde løst seg med å formatere ? går det an å legge inn windows installasjonen på harddisken via en annen pc og boote fra harddisken og formatere den veien ? XP sp3 det dreier seg om Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Det går an. Install WXP from HDD Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 1. april 2011 Forfatter Del Skrevet 1. april 2011 Når jeg kopler harddisken fra dell pc-en inn i den andre pc-en vel den ikke starte. Den restarter seg hele tiden. Bios finner harddisken. Hva kan være feil ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå