Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg planlegger en liten oppgradering, men har tenkt å beholde en del av det jeg allerede har.

Det jeg har nå er:

Asus a7v-333raid

xp2000

1536mb pc2700 ram twinmos /winbond

2x wd 80gb i raid

Geforce 4 ti4200 128mb ddr

Asetek Waterchill cpu & gpu

++

Har tenkt å kjøpe ny cpu (Barton xp2500)

Hadde også vært fint om jeg hadde fått et hovedkort som støtter dual-channel med 4 brikker, slik at jeg kan bruke de jeg har, + en tilsvarende brikke i tillegg.

Begynner også å få litt lite diskplass, men jeg er vel ikke så heldig at jeg kan kjøpe et annet kort med raid, og bare plugge på diskene uten å miste alt som ligger på de? -blir sannsynligvis å kjøpe en s-ata disk også.

Har tenkt litt på Abit KD7-G eller KD7-RAID. Dette kortet har kt400 og har 4x dim-slot'er..

Er det noen som har noe bra forslag til hovedkort jeg kan kjøpe, er litt svak for masse ram, så det bør ha mulighet for 4 brikker, i dual-channel..

Skjermkort kjøper jeg etterhvert, det samme gjelder vel egentlig for disk også..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror jeg har funnet et hovedkort som holder mål en stund nå, Gigabyte Ga-7NNXP, http://www.sweclockers.com/nyhetspdf/03060...abyte-7NNXP.pdf

Doktor Progg: Har ikke hørt om noen som har for mye RAM enda, men for å si det sånn så merket jeg ubetydelig forskjell fra 1GB til 1.5GB, men regner med at både spill og program som kommer etterhvert vil få høyere krav, og det er jo veldig greit å kjøre alt veldig glatt, så det blir nok 2gb dual-channel :D

Lenke til kommentar

Joda, men merker sikkert ikke store forskjellen fra 1 til 1.5gb, MEN som du sier så har vi framtida..... hvem vet hva den bringer.

Dessuten så har du jo bedre muligheter til å kjøre mange store programmer samtidig når du har masse ram. F.eks. hvis du er en web-designer/programmer.... Visual Studio, Sql Server, Photoshop, Office, Notepad (hehe) osv.

Poenget er vel at det absolutt ikke er noe galt med å ha mye ram. Bedre med "for mye" enn for lite ihvertfall!

Lenke til kommentar

Du traff omtrent spikeren midt på hodet der! (Har nettopp begynnt å lære meg å programmere da, men webdesign er jeg ikke fremmed for..)

Hmm. noen som vet om det går an å beholde data som er på raid-oppsettet dersom jeg flytter diskene over til et annet hovedkort?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...