Gå til innhold

[Løst] Er dette et godt kjøp? haster

Anbefalte innlegg

Hei jeg skal kjøpe en god gamer pc, men jeg er veldig usikker. Fordi mange på forumet sier: Kjøp den, det er veldig bra oppsett, mens andre ikke kjøp den da hadde jeg gått for et bedre oppsett.

Der ute: Vær helt ærlige er dette en god pc til å kjøre gode spill på mest high og medium?

Burde jeg heller gått for et bedre hovedkort som støtter både crossfire og SLI ?

Her er link: http://www.dustinhome.no/Favorites.aspx?list=08ed76d75cf74e3bb582424f23256ac9

Endret av pavllion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville egentlig bare byttet ut PSU, utenom det så det veldig bra ut. Kanskje kjøpe en CPU kjøler og klokke prosessoren? Anbefaler Noctua NH-D14 da jeg har den selv, men blir kanksje litt overkill?

Her er bilde av Noctua NH-D14:

Noctua_NH-D14_with_2_P12_s_push-ShroudA-pull.png

Lenke til kommentar

Det er et kjempebra oppsett. Det eneste jeg ville ha valgt annerledes er hovedkortet. Bruker du en hundrings ekstra så får du ASUS P8P67 som er mye bedre egnet for overklokking. Kan hende du ikke er interessert i det nå, men det er dumt å velge LE-versjonen som er så mye dårligere ang. dette bare for å spare noen få kroner. Den dagen du skal selge det vil bruktverdien være en god del lavere pga. dette hovedkortet.

Når det gjelder grafikkort så følger jeg ikke så mye med, men du har jo valgt et dyrt råskinn, så ytelsen er det vel ikke noe å si på. Hvis du vil spare penger kan du ev. kjøpe et HD6950 og låse det opp til samme ytelse som 6970. Jf. denne artikkelen:

http://www.techpower...ing/vidcard/159

Generelt vil jeg si at det omtrent ikke er noe vits i å ha noe bedre enn dette (bortsett fra hovedkortet). Kjøper du noe bedre så betaler du uforholdmessig mye for litt mer ytelse. Ev. kan du kjøpe en ssd-disk til system og programmer senere (men det må du jo ikke kjøpe nå.).

Edit: enig med Romis. Kjøp en bedre kjøler. Hvis du vil ha en billig en er det mange som liker Cooler Master 212 plus. Den er ikke på lager på Dustin, men du får den med 29,- frakt fra CDon. Men Noctua-en til Romis er jo selve kongen av kjølere. Skal du overklokke til bristepunktet så er den veldig fin. Du kan forøvrig også bruke den med bare viften i midten. Da kjøler den fremdeles bra, men er veldig stille. Men grafikkortet ditt bråker vel mer uansett...

Endret av Kaaz
Lenke til kommentar

For å si det slik. I mitt system så er det kun skjermkortvifta jeg hører, og den er fæl. ^^

Edit: Vifta på 100% er et stort røsk i ballene, men når jeg har det headsettet jeg har, så hører jeg ingenting. Deilig. :) Personer som står utenfor rommet mitt med døra lukket og en vegg i mellom hører mer av vifta enn jeg som sitter 20 cm fra kabinettet gjør. Utrolig, men sant.

Endret av Romis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...