Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc blir svart ved oppstartsmeny?

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en komplett pc som jeg kjøpte for litt over 2 år siden. Når jeg starter pc'n, starter den opp og alt er fint. Da den kommer til oppstartsmenyen og innlogging, blir den bare svart og står stille. Noen som vet hva problemet kan være?

Tusen takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Har en komplett pc som jeg kjøpte for litt over 2 år siden. Når jeg starter pc'n, starter den opp og alt er fint. Da den kommer til oppstartsmenyen og innlogging, blir den bare svart og står stille. Noen som vet hva problemet kan være?

Tusen takk for hjelp!

Heisann!

Det ser du som om du har fått noe virus, da desktop init. kan være skadet. Det du kan gjøre er å prøve å komme deg inn i sikker modus. Kommer du ikke inn i sikker modus, så er det eneste sjansen du har å stikke original install disken i cd rommen. Men først, må du fortelle hvilken OS du har, XP, W7 eller annet?

Vennligst

BmOnline

Lenke til kommentar

Hei.

Tusen takk for hjelp!

Heisann!

Det ser du som om du har fått noe virus, da desktop init. kan være skadet. Det du kan gjøre er å prøve å komme deg inn i sikker modus. Kommer du ikke inn i sikker modus, så er det eneste sjansen du har å stikke original install disken i cd rommen. Men først, må du fortelle hvilken OS du har, XP, W7 eller annet?

Vennligst

BmOnline

Har windows vista, hvis det har noe å si?

Lenke til kommentar

Hei.

Tusen takk for hjelp!

Heisann!

Vennligst

BmOnline

Har windows vista, hvis det har noe å si?

Ja, da kan du prøve å komme deg inn i sikker modus, F8 fra du starter opp, pulser F8 de første 5 sekunder... før det vanlige opplastings kuleramma til windows kommer opp.

I denne menyen som kommer fram får du velge sikker modus med nettverk. Så svarer du siden ja på om du vil gå i sikker modus. Hvis du ikke kommer inn i sikker modus, da må du ha Vista cd en klar for å kjøre en reparasjon av partisjonen, altså ikke en ny install, men rep.

Tror den framgangsmåten er lik XP sin metode. Men det kan jo andre her bekrefte, avkrefte.

Metoden for XP er i hvert fall her:

http://bmonline.no/forum/viewtopic.php?f=44&t=151

Vennligst

BmOnline

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...