Gå til innhold

Stueren


Anbefalte innlegg

Hei!

Sitter her med min første valp, og funderer litt over dette med å få den stueren.

Nå skal det sies at valpen er bare 11 uker gammel, og har bodd hos oss i 2 dager. Så vi forventer ikke at hun skal være stueren.

Men vi har en tendens som har gjentatt seg noen ganger nå, og lurte om dere der ute hadde noen tips til hvordan vi skal "angripe" dette.

 

Valpen tisser med en gang den kommer inn.

I sta var vi ute i over 1,5 timer for at hun skulle tisse ute før vi gikk inn. Men når sola gikk bort, det ble kaldt og vi hadde stått der i en og en halv time gikk vi allikevel inn uten at hun hadde tissa ute (hun hadde bærsja). Og noe av det første hun gjør er å tisse når hun kommer inn. Dette har skjedd et par ganger før også.

 

Vi bor i 3. etasje, så det er ikke barebare å være snar ut mens hun tisser.

Har også hørt at valpen ikke burde få kjeft når den tisser inne, da den ikke vet bedre. Hvordan skal vi da få henne til å skjønne at hun må tisse mens hun er ute?

 

 

Takk for alle svar :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Etter det jeg har hørt, så er trikset å gå ut med bikkja med en gang den tisser/har tisset seg ferdig (ja, selv om du akkurat har vært ute).

Skal ærlig innrømme at jeg ikke har noe erfaring med dette, så kanskje noen andre kan fylle på med mer info :-)

Lenke til kommentar

Det er som de to over meg sier: vær kjapp ut når den har gått på do inne, og ros masse når den tisser ute. Da vil den forbinde det med noe positivt og bra. Som du sier selv, aldri kjeft på den for at den gjør fra seg inne, det er jo bare naturens gang.

Noen hunder må ha gress for at de skal gjøre fra seg, de liker ikke at det spretter opp igjen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...