Gå til innhold

Bridge/repeate Eduroam til leiligheten.

Anbefalte innlegg

Håper noen her kan hjelpe meg. (Og hvis noen er skeptiske: Det er lov å gjøre dette, så lenge antennen er under en viss styrke).

Jeg prøver å repeate Eduroam-nettverket på universitetet slik at vi tre som bor helt på grensa til rekkevidden kan bruke det. Jeg har tenkt å kjøpe inn et Linksys AP, flashe og legge inn DD-WRT, men da jeg ikke har gjort det før noen sinne trenger jeg litt hjelp. Prøvde å legge inn på forumet der, men det virker som at de syns jeg er for noob til å bry seg med...

Copy-paster tråden jeg la inn der, så dere får oversikt over hva jeg er på utkikk etter.

[My problem is that] I want to repeat or bridge (not sure which will suit me and my 2 roomies best) the Eduroam network (802.1x secured) from my university.

I have the opportunity of cheaply purchasing a Linksys WAP54G V3.1 (chipset: BCM5352, Broadcom)

In many threads I've read that I've got to have an Atheros based router/AP. But then I've read that special versions of broadcom models also can do it (without anyone specifying which models these are).

So my first Q:

Is the WAP54G with broadcom chipset even up for the task of bridging/repeating the network?

Thanks in advance.

Og til dere: Takk på forskudd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er oppskriften på hvordan viderekoble den trådede utgaven av studentbynettet, det er mulig at du kan ta noen tips fra den:

https://forum.openwrt.org/viewtopic.php?id=19791

Konge link!

Akkurat noe slikt jeg var ute etter, men de DD-WRT gutta har tydligvis bedre ting å gjøre. Da liker vi Hardware- og Openwrtgutta bedre.

Ikke tilfeldigvis noen som har peiling på om dette lar seg gjøre på en WAP54G, altså ikke WRT54G.

Openwrt har nemlig ikke WAP54G på lista over støttede enheter... (Noe DD-WRT desverre har.)

Dette er jo et Access Point og ikke en router.

(grunnen til at jeg absolutt skal ha WAP er at jeg kan få kjøpt det billig.)

Lenke til kommentar

WRT er ikke så dyr den heller. Men min erfaring er at mye av det som fungerer på den ene fungerer på den andre. Så jeg ville bare testet. Evt googlet wap54 og openwrt og sjekket om noen har satt det opp, det er ikke alltid dokumentasjonen til openwrt er så godt oppdatert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...