BRDP Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Hei. Fant denne på Ebay (http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=130495951154&fromMakeTrack=true&ssPageName=VIP:watchlink:top:en) Men jeg tenkte hvordan er det mulig og få den CPUEN så høyt? Vil ikke den brenne opp hvis du ikke kjører super kjøling? er det lurt og kjøpe den? Lenke til kommentar
konrad_91 Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 vill kjøpt fra norge, koster 1600. ganske lett å overclocke. kan komme opp i 4.8ghz uten å stille på vcore har jeg lest. med asus sine hovedkort kan dette gjøres automatisk med asus sin programvare. Lenke til kommentar
BRDP Skrevet 28. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2011 Ok. Hvor får jeg tak i den og er den ferdig OC da? Lenke til kommentar
Itspersonal Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Det er ikke mulig å kjøpe en CPU ferdig overklokket. Det er hovedkortet som setter verdiene for overklokkingen. Kvaliteten på hovedkortet, strømforsyning og minne vil også være uslagsgivende for hvor mye du klarer å overklokke. Lenke til kommentar
sLR Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Det er bedrifter som selger CPU som allerede er ocerklokket, dette blir vist nok gjort hos dem, og ikke f.eks intel, men ja, det er mulig å kjøpe overklokket prosessor. Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 (endret) Det er bedrifter som selger CPU som allerede er ocerklokket, dette blir vist nok gjort hos dem, og ikke f.eks intel, men ja, det er mulig å kjøpe overklokket prosessor. Det er jo ikke mulig. Hvilken frekvens cpuen kjører er avhengig av hastigheten på hovedkortet og bios instillingene. Med mindre Cpuen står i et ferdig system så kan dem ikke selges overklokket. Når du installerer cpuen i et nytt system vil hovedkorte laste inn standard klokken, og du må selv klokke opp prosessoren avhengig av hva ditt system takler. Nå skal det også sies at å overklokke er veldig enkelt i dag. Mange hovedkort har en knapp du trykker på for å overklokke. Å gjøre det selv i Bios instillingene er heller ingen heksekunst. Det er også ganske ufarlig og overklokke cpuen så lenge du holder deg innefor riktig spenning. Endret 28. mars 2011 av Ekinorak Lenke til kommentar
sLR Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Du har helt rett, Ekinorak. Blandet dem med div "bundles" jeg har sett opp gjennom årene. : ) Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Det er bedrifter som selger CPU som allerede er ocerklokket, dette blir vist nok gjort hos dem, og ikke f.eks intel, men ja, det er mulig å kjøpe overklokket prosessor. Det er jo ikke mulig. Hvilken frekvens cpuen kjører er avhengig av hastigheten på hovedkortet og bios instillingene. Med mindre Cpuen står i et ferdig system så kan dem ikke selges overklokket. Når du installerer cpuen i et nytt system vil hovedkorte laste inn standard klokken, og du må selv klokke opp prosessoren avhengig av hva ditt system takler. Nå skal det også sies at å overklokke er veldig enkelt i dag. Mange hovedkort har en knapp du trykker på for å overklokke. Å gjøre det selv i Bios instillingene er heller ingen heksekunst. Det er også ganske ufarlig og overklokke cpuen så lenge du holder deg innefor riktig spenning. dette er en sannhet med NOEN modifikasjoner. det har tidligere vært mulig og pinmodde (muligens også MP modde) cpuer til å kjøre standard på høyere bus eller mp. dette krevde dog tegning/lodding på cpu. (f.eks stock 166 kontra 133 = overklokk på endel mhz. ofte laptop) dette er IKKE mulig med Sandy Bridge cpuene som selges i dag. Lenke til kommentar
BRDP Skrevet 28. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2011 ok så jeg må selv overklokke det i bios, men hvis jeg skal ta f.eks i5 2500k på 3.2 GHZ opptil 4.7 må man ha sinsyke kjølesystemer da eller kan det gå uten og presse volten på cpuen tror dere? Lenke til kommentar
Jaycobs Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Jeg har akkurat kjøpt ny pc og har en 2600k, asus pro hk. I en haf X med noctua c14 kjøler. Klokket den lett til 4,9. Jeg har aldri overklokket noe som helst før, bare leste litt på div nettsteder så det er lekende lett. Og det holder seg kjølig Lenke til kommentar
BRDP Skrevet 29. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2011 Ok det var betrygende, takk:D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå