Gå til innhold

god PCI nettverksadapter til rundt 300 kr

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg kjøpte meg en nettverksadapter(trådløs) sammen med resten av oppsettet mitt for en stund siden, dessverre lever det ikke opp til forventningene for å si det mildt.

så viss noen har noen gode erfaringer med enkelte kort hadde det vært fint visst dere kunne dele kunnskapen =)

Mvh Thorbjørn

Endret av torbis93
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte meg en sånn [http://www.dustinhome.no/productdetails.aspx?prodid=5010546958&s=c&c=1&intcmp=con_con]

fungerer veldig bra!

Sitter en etasje under routeren, med Antennene rettet ifra og får tre streker på signalet.

Broren min har en sånn D-link usb, og han sitter i samme etasje, 20 meter ifra routeren og får dårligere signal en meg..

(redigerte linken)

Endret av shotthehot
Lenke til kommentar

Ok, jeg var bare litt usikker på om du var åpen for trådede alternativer siden alle bare nevnte trådløst. Men det er likevel et poeng at trådet nett er vesentlig raskere enn trådløst. Har man mulighet og vilje for trådet nett så bør man benytte den.

Men uansett lykke til med å finne trådløs adapter. Med dårlige forhold ville jeg nok satset på USB Wifi med avtagbar antenne. Så ville jeg lagt USB-kabelen mellom PC og 5 meter i retning av den trådløse routeren. Da får du kortet inn den trådløse avstanden litt. Hvis det ikke hjelper nok så kan du bytte ut antenna med en pringles-antenne eller ennå bedre, en biquad. Begge deler er retningsfokuserte antenner som bedrer signalet begge veier mellom sender og mottaker.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Ok, jeg var bare litt usikker på om du var åpen for trådede alternativer siden alle bare nevnte trådløst. Men det er likevel et poeng at trådet nett er vesentlig raskere enn trådløst. Har man mulighet og vilje for trådet nett så bør man benytte den.

Men uansett lykke til med å finne trådløs adapter. Med dårlige forhold ville jeg nok satset på USB Wifi med avtagbar antenne. Så ville jeg lagt USB-kabelen mellom PC og 5 meter i retning av den trådløse routeren. Da får du kortet inn den trådløse avstanden litt. Hvis det ikke hjelper nok så kan du bytte ut antenna med en pringles-antenne eller ennå bedre, en biquad. Begge deler er retningsfokuserte antenner som bedrer signalet begge veier mellom sender og mottaker.

Takk for godt svar! =)

ja det var jo trådbasert nett jeg skulle ønske jeg hadde, men det er begrensede muligheter til å få det ned i sementbunkersen min så derfor må jeg ty til trådløst :)

noe sier meg at jeg kommer til å gå for den ovenfor om ikke noe bedre kommer fram :D

Lenke til kommentar

Takk for godt svar! =)

ja det var jo trådbasert nett jeg skulle ønske jeg hadde, men det er begrensede muligheter til å få det ned i sementbunkersen min så derfor må jeg ty til trådløst :)

noe sier meg at jeg kommer til å gå for den ovenfor om ikke noe bedre kommer fram :D

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...