Gå til innhold

klokke en AMD 64 x2 5000+. Ikke BE.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Les: http://vip.asus.com/forum/view.aspx?board_id=1&model=M2N-MX+SE+PLUS&id=20090221102044471&page=1&SLanguage=en-us

Ikke for å virke direkte, men min mening er her at AMD 64 x2 5000+ er til de grader utdatert.

En billig Athlon 2 X2 250 tilsvarer jo en X2 6400+ (ca en 35% raskere av din prosessor). Selv den er ikke noe god overklokker, jeg klarte ikke å få min 250 stabil på 3.4 Ghz lengere en 6 måneder på 1.25 volt.

Så ja hvis du klarer en 4 Ghz med denne, som jeg tror du ikke klarer. Så er det rimlig bortkastet med strøm og tid.

Kjøp heller bruke deler her, en core 2 duo E8500 og intel hovedkort burde du klare å få til ca 1000 kr. Da klarer du sikkert fint 3.6 Ghz som ikke er dårlig for å være dobbeltkjerne.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

ja, AMD 64 x2 5000+ er litt utdatert ha :) Men har funket fint til nå :) Skal kjøpe ny til sommeren når Bulldozer kommer derfor gidder jeg ikke oppdatere enda :)

Og den prosessoren du linker til kan jeg ikke bruke. Har et AM2 hovedkort med begrenset støtte til Am2+ hvis jeg ikke tar helt feil.

Skal lese litt på linken. Takk.

Lenke til kommentar

Nå vet jeg lite muligheter som hovedkortet ditt har.

Håper du har litt kraftigere kjøler en AMD?

Ofte er det enklere å overklokke DDR2 800 mhz ram, men antar du har 667 mhz. Ville ventet med å overklokke ram i første omgang.

Men hadde et tidligere M3 hovedkort, som knapt kunne overklokkes:

F.eks normatsett ser det slik ut: (Husk du burde ha lavere klokkehastighet på 677 mhz ram.)

bios-asus-overclock.jpg

Hvis du ikke finner en slik meny, kan det være hovedkortet har begrenset overklokking mulighet.

Jeg kunne bare endre busshastighet hastighet på Asus M3A78-EH (Som jeg hadde tidligere) så når man ikke kan velge volt en gang, bør man være forsiktig, siden det kan gjøre mere skade en nytte.

Ikke for å være negativ, men jeg tror hvis du overkloker 5000+ med mindre du er veldig heldig.

Tror jeg sansynligheten for at du ender med en ustabil over tid prosessor er ca (80%) hvis du ikke er heldig. Mot f.eks Core 2 duo E6600 der sansynligheten er nærmere en (30%), riktignok har E6600 blitt litt ustabilt på 2.67 Ghz men det kan jo være dårlig hovedkort også.

Så ja du må være heldig hvis du kommer høyere en 3 Ghz stabilt.

Nå vet jeg ikke om overklokkere er enig i det.

Men de billigste AMD prosessorene bør man stort sett styre unna, vertfall min erfaring.

Ofte er de "overklokket" nesten på maks fra produsent.

Så eneste man opplever av og overklokke disse er redusert merkbart levetid.

Intel prosessorene E6600 og E8500 etc er ofte underklokket, der nærmere 80% fint klarer en 20% overklokking uten merkbart redusert levetid.

Men så klart det finnes untak.

Nå har jeg ikke overklokket AMD Phenom II X4, men antar disse prossorene inkludert black edition tåler fint overklokking uten merkbart redusert levetid (Også X6 serien).

Men man bør da ikke legge til et billig hovedkort til 500 kr, da vil nok hovedkortene skade prosessoren eksta.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...