DaN00b Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Hoy, jeg har nettopp oppgradert pcen me HK og CPU. var mye strev me å få til hardisken men endeli fått til OS'en sååå..når jeg kjører litt tyngre oppgaver får jeg bluecrean..hadde vert fint om jeg fikk lit hjelp Lenke til kommentar
bekimc Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Samme her! Aner ikke hva jeg skal gjøre og er ganske frustrert. Husker ikke hva som kommer opp på bluescreenen på farten, men får det hele tiden når jeg kjører tyngre oppgaver som spill. Lyser også rødt der med rambrikkene. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Ved bluescreen: Skriv ned feilkode. Søk på nettet. les treff og løs problemet. 1 Lenke til kommentar
Hans_Henrik Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 anbefaler og installere & kjøre WhoCrashed (http://www.resplendence.com/whocrashed), god mulighet for at den gjir mer information. Lenke til kommentar
Marius WL Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Har du installert ny Windows på datamaskinen etter bytte av hardware? Windows er rimelig følsom på bytte av hovedkort med tanke på drivere, de fleste av blåskjermer kommer derfra(fornorsking!). Du kan evt forsøke deg med installasjon av nye driverpakker fra leverandøren av ditt nye hovedkort, sjekk feilmeldingen for å finne ut hvilken driver som forårsaker krasjet. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Skal du ha hjelp med blåskjermer MÅ du gjøre følgende: 1: laste opp minidump filene dine for feilene (fines normalt under windows/minidump) 2: Gjerne også notere deg STOP-koden(e) fra blåskjermene manuellt og poste dem. Uten dette blir det bare ren gjettning fra vår side og du vil få mange totalt unyttige svar. Som regel så er det langt i fra så vanskelig å diagnosere og rette blåskjerm-feil som de fleste tror. Det er bare å bruke minidump filene og riktige verktøy. "whocrashed" og "bluescreen viewer" er gode til å fortelle akkurat hva som har crashet og hvordan. -Stigma 1 Lenke til kommentar
DaN00b Skrevet 28. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2011 kan hende de er noe med win7'en for jeg hadde en kompis sin hardisk for en par dager siden med samme drivere og den fungerte fint.. Lenke til kommentar
DaN00b Skrevet 28. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2011 dxgkrnl.sys tror de er denne tusen takk for all hjelp C: Lenke til kommentar
bekimc Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 (endret) Skal du ha hjelp med blåskjermer MÅ du gjøre følgende: 1: laste opp minidump filene dine for feilene (fines normalt under windows/minidump) 2: Gjerne også notere deg STOP-koden(e) fra blåskjermene manuellt og poste dem. Uten dette blir det bare ren gjettning fra vår side og du vil få mange totalt unyttige svar. Som regel så er det langt i fra så vanskelig å diagnosere og rette blåskjerm-feil som de fleste tror. Det er bare å bruke minidump filene og riktige verktøy. "whocrashed" og "bluescreen viewer" er gode til å fortelle akkurat hva som har crashet og hvordan. -Stigma Jeg prøver å få DMP filene ut ifra windows/minidump men når jeg prøver å åpne dem får jeg "access is denied" error. Any tips? Edit: Prøvde å ta DMP filen til skrivebordet og åpnet filen med Notepad men kom så og si bare krussedull. Edit2: Hadde ikke lov å laste opp DMP notepad filen Endret 29. mars 2011 av bekimc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå