tek73 Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 skal kjøpe noen deler for min bror(faktisk 2 brødre) et hovedkort blir enten Abit NF7 v2 eller et A7N8X deluxe. Tenkte å kjøpe ram billig 512 tar gjerne imot råd på dette. Og tenkte å kjøpe amd xp 2500 (barton). Han skal bruke en harddisk et grafikkort 1 cdrom 1 cd-brenner vil da hans 235 watts strømforsyning holde eller bør han ha ny og sterkere? For å forenkle spørsmålene 1. kan et atx p2 tower brukes til det nye hovedkortet?? 2. Hvilken ram bør jeg kjøpe som er billig ?? 3. Bør han ha ny strømforsyning? Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 1. Ja 2. Twinmos med Winbond er bra til overklokking, mens Twinmos (uten Winbond) er rimeligere. 3. Anbefaler ny strømforsyning, da hovedkortet har plass til to strøm-tilførsler: en vanlig og en ekstra som blir brukt på nyere AMD og p4 hovedkort. Lenke til kommentar
HamiltonII Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Jeg hadde et p3 tower som jeg tenkte å bygge i,men etter råd her inne sjekket jeg watten på strømforsyningen,den var kun 125w og det er visst nok veldig lite..... Lenke til kommentar
tek73 Skrevet 14. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2003 angående pkt 3 kan jeg da bare kjøpe en hvilken som helst 300/350 watts strømforsyning eller trenger jeg noen spesiell ?? Lenke til kommentar
Stream Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 så lenge det er plass til en vanlig atx strømforsyning er det det samme hvilken du kjøper... men merk at hvis det er snakk om en budsjett-pc er det kanskje like så greit å kjøpe et nytt kabinett med strømforsyning? man får jo ok kabinetter (f.eks. fra Q-tec) for 450kr, en strømforsyning alene koster nesten like mye... Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Du kan kjøpe stort sett hvilken som helst, er litt forskjell i kvalitet og støy, men du har ikke akkuratt så mange komponenter at kvalitet har så mye å si. Men vil nok tro at den strømforsyningen du har skulle holde utmerket, kan heller kjøpe ny strømfrsyning senere, dersom du merker ustabilitet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå