Gå til innhold

Hvilket pc kabinett?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Da er det på tide og ordne seg ny pc, og først i listen kommer kabinettet!

Lurer da enkelt og greit på hva det ebste kabinettet for mitt bruk vil være.

 

Er en del opptatt av støynivå, men det må også ha mulighet for mange vifter, god kjøling.

Må ha plass til store nye GPU'er.

Utseende messig så er det egentlig det samme, men sånne store knotete greier som CM HAF osv liker eg ikkje. Men et vindu på siden, og lys, det gjør ingenting.

USB, eSATA og mic/høytaler i front blir aldri brukt.

Det må være STORE muligheter for gjemming av kabler.

Midi-tower eller big-tower, det er det samme.

 

Prisklasse alt opp til 1000,-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hallo

 

Har akkuratt kjøpt og prøvd nzxt phantom. Karrakter 5+ Bruker en coolit vannkjøler som holder cpu (i7-920 klokka til 3.03) på jevnt 36c. Flytta den ene toppvifta fremover for å få bedre plass.Er ikke helt fornøyd med festemulighetene til hardisker og optiske enheter. Det er vanskelig å få tak i orginaldeler til nzxt i norge enda. OG HUSK NZXT Phantom er svært.

Går og venter på det nye zalman gs 1200. Det ligger til fortolling. Har hørt mange gode ord om det , men selvfølgelig mange andre meninger også.Har hatt 2 stk zalman kabinetter før og har vært meget fornøyd.Kan sende noen flere ord når jeg har fått testet det nye.

Håper du finner et som passer deg.

Lenke til kommentar

Viss du er opptatt av støy, så er dette kabinettet jeg linker til blandt det beste, å det er heller ikke serlig varmt i følge mange tester. Men viss du er heavy gamer, så anbefales det å kjøpe et par ekstra vifter til, men er ikke nødvendig da det kjøler godt uansett.

Gjemme kabler er også kjempe bra.

 

Fractal Define Design

 

XL:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=610262

 

R3:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=605521

 

Vifter 2 stk(trenger ikke mer, å jeg valgte disse pga lydnivået, å dem kjøler godt nok, har dem selv også)

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=585862

Lenke til kommentar

Støy og god kjøling:

Raven 02

Ca 1150 kr.

 

Dette kabinettet er det beste på markedet når det kommer det kommer til kjøling og støysvakt samtidig. Temperaturer kan konkurrere med HAF X.

Sitter med det under skrivebordet nå, og hører en svak during under spilling.

Det negative er at det stort og tungt, passer dårlig for LAN. Harddiskburet kun plass til 3 HDD.

 

Jeg har prøvd Tempest EVO, det støyer ganske bra om du kjører alle viftene, men med en viftekontroll blir det støysvakt.

 

Obsidian 650D har ikke særlig god kjøling, det er stilrent og pent å se på og støyer relativt lite etter det jeg har forstått.

 

R3 har veldig svak kjøling, der blir det varmt i forhold til Raven 02 eller HAF X. Stille blir det så lenge du ikke har noe rimelig varmeproduserende som GTX 550 Ti eller HD 6850

Lenke til kommentar

R3 har ikke svak kjøling.

 

 

 

I følge denne testern, har den ekstremt god kjøling til å ver et så støysvakt kabinett.

 

http://www.hardware.no/artikler/fractal_design_define_r3/80627/4

 

 

Så back up påstandene dine arni90.

 

leser du testen ser du at de bruker en 95W prosessor type amd (som har lave temperaturer under load i utgangspunktet og et 9800 gtx (som ikke produserer mye varme og jeg vet ikke hvordan kjøleren ser ut engang.)

nytten til haf x, raven 02 og lignende toppkabinetter i luftkjøling er veldig liten når du har så lite varme som her. hvis trådstarterens oppsett har hd 6950 eller et gtx 570 vil du merke stor forskjell på høytelseskabinett som bråker og R3, enda mer ved overklokking.

 

På silentpcreview har de en anmeldelse av raven 02 og fractal design R2. raven 02 kom dårlig ut før man satte i et HD 4870, da ble det ok. ved crossfire 4870 var raven 02 3 db lavere enn konkurrentene som antec 902

 

kort sagt: hvilket kabinett som passer for deg er avhengig av hvor mye varme maskinen din skaper. vitsen med de dyre og fine kabinettene er små før du setter inn kort som gtx 580 og HD 6970

 

edit: linking er vanskelig på android

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Ville ventet litt og sett an Corsair 650D. Kjølige kabinetter er ofte hva du gjør det til selv. Fractal Design R3 har jeg selv og det er definitivt ikke varmere enn noe annet jeg har prøvd. Med plass til sammenlagt 7 vifter og en fornuftig aerodynamisk(?) design (varm luft stiger-prinsippet) så har ikke jeg problemer med tempen ihvertfall.

 

Jeg har også sett tester der det ikke kommer spesielt godt ut, men da er det testet kun med de to svake viftene kabinettet kommer med. Det sier seg selv at et støysvakt kabinett med kun to vifter som dytter en begrenset mengde luft blir varmt.

Lenke til kommentar

Ville ventet litt og sett an Corsair 650D. Kjølige kabinetter er ofte hva du gjør det til selv. Fractal Design R3 har jeg selv og det er definitivt ikke varmere enn noe annet jeg har prøvd. Med plass til sammenlagt 7 vifter og en fornuftig aerodynamisk(?) design (varm luft stiger-prinsippet) så har ikke jeg problemer med tempen ihvertfall.

 

Jeg har også sett tester der det ikke kommer spesielt godt ut, men da er det testet kun med de to svake viftene kabinettet kommer med. Det sier seg selv at et støysvakt kabinett med kun to vifter som dytter en begrenset mengde luft blir varmt.

 

Har prøvd å si det samme nå, men om du skal legge til tre-fire vifter blir prisen fort den samme som for HAF X og slike kabinetter, HAF X er noe bedre lagt opp for ytelse enn r3.

 

jeg mener fortsatt at raven 02 vil gi deg mest kjøling per desibel

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Kan vel si at eg endte opp med Fractal Design R3 Tian, med to ekstra 120mm Scilent Series vifter fra Fractal, og er kjempe fornøyd med dette! Så og si lydløst system, god kvalitet på kabinettet (Det er TUNGT), og det ser veldig pent ut. :) Annbefales!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...