RAD1V Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Har en Acer Aspire 7745G, var veldig fornøyd med den det første året jeg hadde den(1.5år gammel). I høst begynte den å fryser helt plutselig, så ble det verre og verre(oftere og oftere) -> formaterte, oppgraderte fra vista til W7, installerte drivere -> fortsatt samme problem... For noen måneder siden ville den ikke slå seg på, jeg sendte den til reparasjon og fikk byttet hovedkort. Men dette ser ut til å være urelatert fra det første problemet. En typisk dag(noen dager var bedre enn andre) før jeg sendte den inn for andre gang: - Slår den på når jeg kommer på skolen om morgenen. Allerede ved innlogging til skrivebordet eller like etterpå; skjermen blinker én gang og alt* fryser. - Slår den på igjen, etter en liten stund skjer det samme. - Slår den på igjen, etter litt lengre tid, skjer det igjen. fortsetter i samme mønster hele dagen.. alt* = når jeg hørte på en sang på Spotify, frøs maskinen halvveis inn i sangen, men fortsatte å spille sangen til den var ferdig. Bruker den ikke til noe spesielt når det skjer, tilkoblet trådløs nett er vell det eneste fellestrekket. Verkstedet har testet alt av maskinvare(ifølge dem), gjort langtidstest etc. Nå er den på vei hjem fra verksted igjen, de er ikke i tvil om at den er feilfri(de sier også at det var programvarefeil som skyldtes at jeg la inn W7 ), derfor forlanger de ca. 1000,- for unødvendig service:( Har googleet det en del, fant noe om at det kan skyldtes en circuitry feil som ikke kan fikses(ikke sikker på det norske ordet ), veldig usikker på om det stemmer. men kan høres riktig ut, eller? Noen forslag til hva jeg kan gjøre? Setter virkelig stor pris på hjelp! Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Du kan ikke basere saken din på gjetninger. Enten så må du feilsøke den selv, eller sende den til en annen part for feilsøking. Hvis det er en intermittent feil så vil det være ekstremt vanskelig å feilsøke. Du kan heller ikke utelukke at det er noe i ditt miljø som gjør at den feiler hos deg men ikke hos leverandør. Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 28. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2011 Hvordan feilsøke et slikt problem? Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Du kan ikke basere saken din på gjetninger. Enten så må du feilsøke den selv, eller sende den til en annen part for feilsøking. Hvis det er en intermittent feil så vil det være ekstremt vanskelig å feilsøke. Du kan heller ikke utelukke at det er noe i ditt miljø som gjør at den feiler hos deg men ikke hos leverandør. Hva i hans miljø kan det være? Statisk elektrisitet? ............................................. Jeg har selv hatt mye tull med Acer, bare å ta en titt på min egen tråd (sjekk profilen min). Sier du at du går til forbrukerrådet kan det hende de snur om., evnt media. Har du forresten prøvd å ta all strøm, inkludert å ta ut batteriet? Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 29. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2011 Takk for svar. Problemet var jo langvarig, så batteriet var nokk ute noen ganger uten at det hjalp. Et annet problem(eller godt mulig samme problemet), er at den ikke slår seg på på første forsøk. Den fryser tidlig i oppstart(før bootscreen). Dette har jeg blitt så vant med at jeg ikke husket å fortelle verstedet om det:P I tilfelle den uten god grun har blitt bedre på service, hvor de ikke merket feilen, venter jeg må å ta det videre til jeg har fått den tilbake. Først fikk jeg et prisforslag på ca 1300,-, jeg sendte et par mailer til vekstedet med beskrivelse, den siste svarte de ikke på, men istedenfor sendt den i retur med regning på ca. 900,-. Null idé hva de eventuelt har avgjort med expert. Merkelig kundebehandlig iallefall. Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 15. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2011 Etter å ha fått den tilbake like ille var jeg så lei at jeg har latt saken ligge en stund. Ubuntu klikker ikke noe mindre enn vista virker det som. Nytt etter reparasjonen er at den restarter seg selv etter noen sekunder etter å ha fryst. Blue screen code 50 er det hver gang. hadde mange mindump filer før jeg jeg kjørte ccleaner med et uhell i går. nå er det bare tre nye. men de er jo alle like(ganske sikker), så spiller vell ikke så stor rolle. Noen god idé å sende disse til InfoCare? eller burde jeg gå igjennom expert som vanlig? eller noen forslag til feilsøking jeg kan gjøre selv? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå