Padraig Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 HELLo, Jeg flytter nå inn i ett kollektiv sammen med 4 andre personer, hvor vi da blir 5 tilsammen. Jeg ønsker og opprettholde en viss kontroll på økonomien og hvem som har betalt hva til hvem og hva utgifter vi har hver eneste måned. Nå har jeg lite erfaring med kollektiv og regnskap, og lurer derfor på om noen vet om noen ferdig maler til excel for dette område eller enda bedre, vet om noe program (gratis eller ikke) som lar deg lettvint føre alle innbetalinger og utbetalinger som skjer i ett kollektiv. Nå har jeg googlet og søkt litt rundt, og det jeg finner er mer personlig økonomi eller bedriftsøkonomi og ikke den type "familie økonomi" som jeg leter etter. Hvor innbetalinger registreres fra hvert enkelt medlem og utgifter fordeles likt på alle medlemmer og gir en bedre kontroll over hvem som skylder hva osv. Padraig, Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Du kan jo føre dette i Excel dokumenter, men det er trur er enklast er at dei alle samler nokre kroner i ein pott kvar måned. Nok til leige og litt til. Så kan ein ta fellesutgifter på dette. Om noko ikkje brukest kan dei dele pengene. Lenke til kommentar
Bolum Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Enig med forumveileder, en slik ordning har fungert for meg når jeg har reist med flere andre på lengre turer (flere måneder). At alle legger inn en viss sum hver måned, og alle fellesutgifter som rengjøring, toalettartikler, (mat) osv betales fra denne potten. Å ta i bruk et ordentlig regnskapssystem til dette tror jeg kan bli litt tungvint i lengden. Så kan du jo titte på hva et regnskap er i hovedtrekk:) \\Chris Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå