Gå til innhold

Anbefalt folkehøgskole - musikk?

Bandoloo

Anbefalte innlegg

Går allmenn påbygg, og begynner å bli ganske så skolelei. Har dermed kommet fram til at et år på folkehøgskole kanskje kunne vært noe.

Jeg interesserer meg for musikk, og da spesielt å synge. Har vært vokalist i et band og litt diverse, så å gå på folkehøgskole et år på en musikklinje virker artig. Tanken om folkehøgskole kom egentlig ganske plutselig for rundt en uke siden, og før det hadde jeg planlagt å gå rett på et ingeniørstudium. Så jeg vet egentlig ikke helt hvilke skoler som er regnet som bra og ikke, da det er ganske mange.

Long story short: Ute etter tilbakemeldinger og anbefalinger på folkehøgskoler med musikklinje for sang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går allmenn påbygg, og begynner å bli ganske så skolelei. Har dermed kommet fram til at et år på folkehøgskole kanskje kunne vært noe.

Jeg interesserer meg for musikk, og da spesielt å synge. Har vært vokalist i et band og litt diverse, så å gå på folkehøgskole et år på en musikklinje virker artig. Tanken om folkehøgskole kom egentlig ganske plutselig for rundt en uke siden, og før det hadde jeg planlagt å gå rett på et ingeniørstudium. Så jeg vet egentlig ikke helt hvilke skoler som er regnet som bra og ikke, da det er ganske mange.

Long story short: Ute etter tilbakemeldinger og anbefalinger på folkehøgskoler med musikklinje for sang.

Technoskolen på Voss er helt klart førsteprioritet for alle! enjoy! :tease:

Lenke til kommentar

Rent faglig er vel Toneheim og Trøndertun i en klasse for seg selv, men der er det nok fullt for lenge siden. "Alle" folkehøgskoler har musikklinje, det er et av de mest populære fagene. Vil du utvikle deg mest mulig vokalteknisk og teoretisk og ha mulighet til å lære mest mulig om musikk? Vil du ha muligheten til å skrive musikk? Vil du stå mest mulig på scenen? Hvordan er nivået ditt fra før? Hva slags musikkstil foretrekker du?

Jeg går på Høgtun folkehøgskole (dog ikke på musikklinja), og det musikalske nivået på musikklinja er vel strengt tatt så som så. MEN, de som går der har det veldig gøy, de får stå på scenen og utfordre seg selv, de har mye fokus på at alle skal få prøvd seg på forskjellige instrumenter osv., og de har veldig mye låtskriving. De har ingenting musikkteori, det går i band-jamming, låtskriving og synging. Om det høres ut som noe for deg, er det bare å søke, det er ledige plasser. Ellers så er folkehogskole.no et bra sted å starte, se litt på hjemmesidene til de skolene som har ledig plass og sånn. Musikk kan være så mangt, og fokuset er ganske forskjellig på de forskjellige skolene.

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Prioriteringene er vel i grunn å lære mest mulig vokalteknisk og musikkteori, å få stå mye på en scene og å muligens lære litt piano. Å få spille en del i band er også noe jeg kunne tenke meg. Nivået mitt er ganske bra stemmemessig, men mangler litt i sangteknikk enda, merker jeg. Musikkteori kan jeg ganske lite av, og vil gjerne lære mer. Jeg liker de fleste sjangre, selv om jeg hovedsaklig liker rock. Pop og alternative er også ting som er ok+.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...