Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg lurer på noe. Det er mange der ute som kan lage web-sider, men! Noen har de sykeste prisene for å lage en web side, mens andre har veldig lave. Det er jeg redd for er å betale de som har lave priser, og få en veldig dårlig web side...

Så, hvor mye skal jeg betale for en web side?

Web siden er for firma. Altså, en web side der jeg har en home page med noe info på, en side der jeg har info om hvordan de kan kontakte meg og en side der jeg kan skrive litt info og oppdateringer om firma og sånt.

Hvor mye penger skal jeg betale for noe sånt? Jeg vet det er noen der ute som kun lager web sider men har ikke web hotel osv. Hvordan fungerer dette her? Altså, jeg må betale et sted for web hotel pga server for web-pagen og et sted for at web siden min blir laget? Jeg er ikke flink med dette her, så plz hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vil nok koste deg flere tusen kroner. Prisen kommer an på hvor profesjonelt du vil ha det og hvilke funksjoner du ønsker, men det er vanskelig å si noe nøyaktig uten å vite mer.

Jeg minner om at kjøp og salg ikke er tillatt. Ett innlegg er slettet.

Lenke til kommentar

@Cosmin:

Hvor mye koster det å få skrevet en bok, hvor mye koster det å få malt et bilde? Er det billigste alltid det beste? Det er vanskelig å si hvor mye det koster fordi det kommer veldig ann på hva du skal ha.

Generelt sett er det dyrere å få skreddersydd en webside enn å kjøpe en pakkeløsning. I tillegg må du vurdere om det er bedre å betale mye en gang, eller å betale lite i førstegangsinverstering med månedlige leiepriser.

Jeg anbefaler deg å skrive ned hva du ønsker at websiden skal være og så hente inn anbud fra forskjellige aktører. Se på referanser, de fleste aktørene har en egen skryteside med tidligere arbeid. Bare ikke se deg blind på design. Noen er flink med design mens andre er bedre på sikkerhet, funksjoner osv.

Det virker ikke som store jobben. Det er vel det beste jeg kan svare deg.

Endret av Azidops
Lenke til kommentar

Man må fort opp i 5-10.000 til ett profesjonelt firma for en ganske enkel hjemmeside. Men en enkel hjemmeside er ikke ensbetydende med en dårlig hjemmeside.

Trenger du kun en informasjonsside hvor du selv kan gå inn å endre legge til/slette info uten noe dilldall som flash animasjoner og annet så kan du fint fikse dette selv hvis du søker litt rundt på nett.

De fleste steder som tilbyr hosting som feks. one.com etc. har enkle "step by step" funksjoner for oppretting av enkle sider. Selve utseende kan du til en viss grad endre selv og det hele koster deg 10,- pr.mnd. + evt. kjøp av ett domene.

Lenke til kommentar

Dette er et av disse "hvor mye veier en stein"-spørsmålene. Websider har ikke fastpris. Det kommer helt an på en mengde parametre:

1. Hva slags publiseringsmuligheter trenger du. Fra veldig enkelt til komplekse CMS systemer.

2. Funksjonalitet (søk, tvitter, facebook, nettstedskart, meta linking m.m.)

3. Statisk (html) vs dynamisk (database drevet)

4. Hvor kompleks design, har du ferdig design eller må prisen også inneholde design?

5. Hosting

m.m.

Dette er bare et fåtall av spørsmålene som må stilles før man kan si noe som helst om pris. Jeg anbefaler deg å kikke rundt til du finner noe du liker slik at du kan si: Jeg ønsker noe ala dette og referere til en link.

Det viktigste når du skal velge leverandør foruten pris er referanser, referanser og referanser. Kan de ikke vise til relevante referanser hvor du faktisk kan ringe opp og spørre hvor fornøyd de var med leverandøren og løsningen så hold deg unna.

Lenke til kommentar

Hei Cosmin.

Jeg anbefaler deg å ta en titt på wix.com.

Der kan du lage en slik side gratis, veldig enkelt, og få et profesjonelt resultat! (Dersom du har litt kunnskaper om enkel editering).

Ved å betale en årlig sum på ca 1000-1500 kroner, kan du knytte siden til ditt eget domene, eller la wix fikse deg et domene...

Jeg har lekt meg litt på siden og mener den gir deg nøyaktig hva du er ute etter, mye biligere en å leie en konsulent til å fikse deg en simpel side...

Check it out!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...