Gå til innhold

Pek og klikk spill?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Gemini Rue er et fantastisk spill jeg absolutt vil anbefale. Har nettopp spilte dette og Gray Matter.

Disse to spill oppslukte meg totalt. Mens jeg spilte dem begge kunne jeg sitte opp halve natta, for jeg ble så oppslukt. Du lever deg inn i begge spillene.

Disse to synes jeg er så fantastiske at de lett havner på min liste over 10 beste eventyrspill gjennom tidene.

Endret av Mislykket
Lenke til kommentar

Mhm, enig med at Still Life er bra. Lenge siden jeg har spilt det nå, og husker fortsatt slutten som virkelig gav meg gåsehud. Har hatt tenkt å spille gjennom nr2 lenge nå, men har ikke funnet tid til det. Er ikke det verdt å spille gjennom bare for å få vite resten av historien? For jeg har egentlig ventet mange år nå på å finne ut av

hvem morderen er

Endret av JayP
Lenke til kommentar

Det kan vel forsåvidt det, men du bør være obs på mye frustrasjon. Svak grafikk, elendig voice acting (utenom Victoria McPherson) og tonnevis med bugs (som kan ha blitt fikset etter jeg spilte det). Men det verste var inventory-systemet. Du kan ikke plukke opp alt du finner da du bare har en viss plass, så du må derfor legge fra deg ting for å plukke opp nye. Og du kan kun legge fra deg ting et par steder, noe som gjør at du ofte må gå frem og tilbake for å hente og legge fra deg ting. Såvidt jeg husker gikk McPherson veldig tregt også, så du måtte se på at hun gikk fra rom til rom. Spillet klikket rundt midt i for meg, så jeg orket ikke mer da. Gikk bare inn på youtube og så slutten der.

Lenke til kommentar

Høres helt åndsvakt ut av utviklerene å lage et sånt inventory-system. Ser for meg at jeg kommer til å bli ganske så frustrert av det du skrev, så tror jeg også bare kommer til å se en playthrough på youtube eller lese til meg historien. Virkelig synd at spillet ble slik:(

Endret av JayP
Lenke til kommentar

Høres helt åndsvakt ut av utviklerene å lage et sånt inventory-system. Ser for meg at jeg kommer til å bli ganske så frustrert av det du skrev, så tror jeg også bare kommer til å se en playthrough på youtube eller lese til meg historien. Virkelig synd at spillet ble slik:(

Ja, det er veldig frustrerende. Se for deg at du kommer til en dør der du trenger en hammer, men har lagt den igjen 8 skjermer før. Så må du gå 8 skjermer tilbake og så 8 skjermer frem igjen. Det tar tid. Så når du har fått opp døren ved hjelp av hammeren finner du ut at du trenger den tingen du la fra når du plukket opp hammeren. Så må du tilbake igjen. Nei, huff og huff. I pek-og-klikk spill skal du kunne plukke opp alt, alt fra nøkler til store stiger, selv om det er urealistisk.

Lenke til kommentar

Dere snakker om Still Life 2 nå?

Tror jeg skal styre langt unna det spillet der, for jeg har ikke tålmodighet til slikt. Ser for meg frusrasjon ja.

Men har 1'ern samme inventory system? Eller er det bedre. Kanskje verdt å teste spillet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Argh.. får ikke spilt Still Life. Får kun startet spillet med kompabilitetsmodus W98 (ja har også prøvd NT), men det hjelper lite når spillet fryser når jeg går bort til politimannen i første scene. Har søkt rundt og prøvd alt som andre har foreslått, det virker som mange får problemet med spillet akkurat her. Har prøvd med administrator privileges og starte spillet uten visuals m.m. Men ingenting ser ut til å fungere.

Spillet er fra 2005. Har nettopp spilt Broken Sword Sleeping Dragon, og det er fra 2003, uten problemer. Rart dette...

Edit:

Fikset problemet ved å fjerne skrivebeskyttelsen på spillmappen. Hadde aldri trodd det var årsaken til at spillet fryser. Nyttig tips hvis flere har problemer. Kjør spillet i 98/NT modus, uten visuals, og fjern skrivebeskyttelsen. Voila :)

Endret av Mislykket
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...