olear Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Hvis spill/3D-ytelse ikke var viktig, ville jeg nok gått for Intel både på grafikk og trådløst. Har broadcom-wlan på 2 laptoper, og, vel, det funker greit. Men tar griselang tid før den reconnecter til aksesspunktet etter wake fra suspend. Har Intel fikset driveren sin nå da? Intel og X.org har mer eller mindre vært ubrukelig i noen år nå. Testet maskinen min med Intelkort sist uke, fremdeles problemer her (X.org fryser osv). Ja og nei. På nyere chipsett har jeg ikke hatt noen problemer siste året. Gamle chipsett er fortsatt broken, og det er vel lite håp om at det vil bli fikset etter så lang tid. Da skulle de ikke ødelagt driveren til å begynne med, utrolig dårlig av Intel/X.org. Intel fungerer iallefall perfekt i Windows (og XFree86). Hvis jeg skulle ha kjøpt laptop for bruk i Linux ville jeg ha valgt nVIDIA, de har iallefall drivere som fungerer (de slutter heller ikke å fungere). Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Det er vel gjerne litt problematisk det også, ettersom mange av de nye Nvidiachipsettene er "paret" med Intelgrafikk, og switcher etter behov. Sist jeg sjekket var ikke denne switchingen støttet av linux/Xorg. Lenke til kommentar
olear Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Hmm, ikke bra. Burde iallefall være en "switch" i BIOS for å deaktivere dette(?) Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Er som regel mulig å få til, men man må velge mellom Intel + treg grafikk, eller Nvidia og batterisluk. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Det er vel gjerne litt problematisk det også, ettersom mange av de nye Nvidiachipsettene er "paret" med Intelgrafikk, og switcher etter behov. Sist jeg sjekket var ikke denne switchingen støttet av linux/Xorg. På min Asus U35JC er det ihvertfall mulig å manuelt deaktivere nVidia kortet, vha. acpi_call modulen. Oppskrift her: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1569380 Lenke til kommentar
Fract Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 (endret) Hiver meg på anbefalingen av en Lenovo Thinkpad, kjøpte selv en t510i og har ikke angret en dag. Her funker det meste rett ut av boksen, litt tweaking for personlig preferanse må man jo alltid reine med, det er jo litt av morroa.. Jeg bruker OpenSuse 11.4 X64 http://www.thinkwiki.org/wiki/Category:Models Her kan du lese litt om de forskjellige modellene og evt. om det er ting som ikke virker. Suse Enterprise har en liste med sertifiserte modeller, antar Opensuse skulle virke relativt bra på disse. http://www.novell.com/partnerguide/section/791.html Lykke til med handel.. Endret 10. april 2011 av Vindihaaret Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå