Gå til innhold

Dell 500m, nå med 6 cellers batteri som standar?


Anbefalte innlegg

Fikk nettop en tlf fra Dell angående min ordre på en 500m.

 

Jeg hadde som UFO tipset oss om, lagt til en komentar om at jeg ønsket 6 cellers batteri i stedet for 4 cellers(primærbatteri). Fikk da vite at dette var standar på 500m i dag? Litt overasket men kjempe bra :)

 

Hvis dette stemmer, og man får vell stole på selgeren, så har 500m rykket langt frem i batteri tester. Venter nå spent på og mota pcen og se at dette stemmer :)

 

Jeg har også, for sikrets skyld, sent svar på ordre bekreftelsen at de noterer dette, slik at hvis dette ikke stemer så skal det uansett sendes et 6 cellers batteri til meg. Stoler liksom ikke helt på det før jeg ser det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

La inn web bestilling før helgen, men motok min orde bekreftelse mandag 14.07.03, der står det: 48Whr 6 cell LI-ION Primary battery.

 

Og det kostet ikke noe ekstra. Selgeren ga meg faktisk et slikt farge deksel ekstra også :) Snill dame.

 

Har du din ordre bekreftelse? hva sier batteriet?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Tenkte jeg bare skulle komme med en liten tilleggskommentar her.

 

Bestilte 500m for tre uker siden (dobbel RAM-tilbudet) og fikk maskinen på fredag, nydelig sak som jeg brukte hele lørdagen på å tilpasse mitt behov på. Greit nok.

 

Men hvorfor har jeg fått med 4-cellers batteri dersom 6-cellers er standard? Ringte Dell angående dette (la inn i remarksfeltet at jeg ville ha bekreftet at batteriet var 6-cellers) og fikk til svar at dette ikke var tilfelle. Sendte så selgeren mail med link til denne tråden, purret på denne igjen uka etterpå men har ikke hørt noe. Og nå er som sagt maskina her - med 4-cellers.

 

Er det noen som har noen synspunkter på eller erfaringer med dette? :shrug:

Lenke til kommentar

http://www.euro.dell.com/countries/no/nor/..._inspn_500m.htm

Strøm

Learn More

Primærbatteri

32 W/t 4-cellers litiumionbatteri

Omtrentlig driftstid: 2,5 timer per batteri

 

Ekstra primærbatteri:

48 W/t 6-cellers litiumionbatteri

Omtrentlig driftstid: 4 timer per batteri

 

4-cellers batteri ER standard. Men dersom enkelte dell ansatte har sagt annet.. Vi bestilte i god tro om at 6 celler var standard. Enten en lite lur ansatt, eller noen på forumet som farer med litt usannheter.

Lenke til kommentar

først: se på dato for første posting i denne tråden.

 

jeg kjøpte min 500m i midten av august, når de kjørte 15% tilbud (tror det var 15%). betalte 8570,- inkl levering :D

jeg fikk 256MB ram, dvd/cdrw combo og altså 6 cells batteri uten å spesifisere noe som helst i tilleggskommentaren.

 

Husk også at det vanligvis (hvis ikke alltid) står i garantier og manualer at "spesifikasjoner er gjenstand for endring uten nærmere informasjon"..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...