Attityd Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Jeg skal skrive en skoleoppgave som heter Persuasive Essay. M.a.o. skrive en stil for å overbevise noen om noe. Som bilfanatiker valgte jeg å skrive om noe jeg er interessert i, og valget falt på hybridbiler. Mange kritiserer disse bilene, og sier at de ikke er så miljøvennlige som de skal ha det til. Jeg driver atm med research rundt emnet, og lurer på om noen her inne har noe fakta (gjerne på engelsk) eller interessante meninger om temaet. Så, noen gode grunner til å ikke kjøpe hybridbil? Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Hvis du blar deg et par sider bakover i bilkafeen, så ligger det link til en helvetes lang rapport om noe rundt dette. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 (endret) Jeg kan nevne en ting.. NiCAD batteriene lages av Nikkel. Nikkelmatten utvinnes i canada, transporteres til Xstrata Nickel i Kristiansand hvor den blir raffinert til ren nikkel, så transporteres nikkelen videre derfra til en plass hvor de lager batterier, husker ikke helt hvor, også fraktes den til der hvor feks toyota priusen lages.. Går da vel en del drivstoff på skipene... Den priusen koster mer CO2 å lage enn det den sparer inn i løpet av en livstid mener jeg å ha lest en plass EDIT: Her fra biltråden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1214299&st=480&p=15774319&hl=+xstrata%20+nickel&fromsearch=1entry15774319 Endret 27. mars 2011 av TMK9C Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 (endret) Noen som vet levetiden på batteripakken(e) i en f.eks Prius? De holder vel ikke evig mtp utlading/opplading? Og hvis de må byttes, hva er kostnaden..? Edit: Fant det ut. De er designet til å vare i bilens levetid. I Toyota-termer så er det 180.000 miles = nesten 300k km. I tillegg har dem 8-10 år / 160.000km garanti. Går dem i stykker etter det, så er det estimat på 3000 dollar (som sikkert fort blir 50 lapper her i Norge). Ikke sååå ille som jeg trodde. Endret 28. mars 2011 av TomasK Lenke til kommentar
BugattiVeyron Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Jeg tror en eldre hybrid ikke blir så lett å selge grunnet skeptisk til uforutsette feil, som vil koste skjorta å reparere. Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Fra et forbrukerperspektiv er det et helvete. Faen så dyrt å fikse på, og mange deler som det kan gå noe galt med. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Nå har jo hybridsystemet til Toyota vist seg å være en massiv kvalitetsmessig suksess. Hvor mange feil har dere hørt om på Priuser og Lexuser med hybriddrift? Det er faktisk 14 år siden Prius kom på markedet ... Lenke til kommentar
BugattiVeyron Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Nå har jo hybridsystemet til Toyota vist seg å være en massiv kvalitetsmessig suksess. Hvor mange feil har dere hørt om på Priuser og Lexuser med hybriddrift? Det er faktisk 14 år siden Prius kom på markedet ... Lenke til kommentar
BugattiVeyron Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Husk at vi bor i ett kaldt land og at det ikke er solgt så mange hybrid enda. Det er ikke lurt å spille på feil hest, det kan jo koste. Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 29. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2011 Bor i USA Takk for svar folks, keep it coming Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå