Gå til innhold

Canal Digital - Får kun melding om kryptert kanal


Anbefalte innlegg

Jeg har en Philips TV som er godkjent av Canal Digital. Jeg er tilknyttet et lokalt antennelag hvor Canal Digital leverer kanalene. Jeg ringte de for å bestille kort og CAM-modul, noe som jeg fikk i dag. Hun jeg pratet med hos Canal Digital spurte hvilken pakke jeg ønsket, og jeg sa jeg kun ville ha grunnpakken. Jeg har koblet alt til, og gjorde et automatisk kanalsøk. Jeg fant 123 digitale kanaler og 18 analoge. Når jeg nå blar gjennom kanalene så står det "Kryptert Kanal" på noen av de, mens på andre er det kun sort bilde. Jeg forstår ikke helt hva som er problemet. Noen som har tips til hva jeg kan gjøre? Akkurat nå har jeg bare latt TV'n stå på den digitale NRK1 / Østlandssendingen kanalen for å se om det dukker opp noe etterhvert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er klart, men jeg får jo ikke sett noen kanaler overhodet. NRK skal da ikke være kryptert? Noen kanaler får jeg ikke opp noen melding, men tv bildet er fortsatt helt svart.

 

Jeg har lett gjennom noen tråder her, og jeg ser at CAM-modulen skal parres med kortet. Men det må da vel være gjort da jeg fikk begge deler i samme pakke, bestillt ifra Canal Digital, og når damen spurte hvilken pakke jeg skulle ha. Grunnpakken skulle inneholde omlag 40 kanaler.

Lenke til kommentar

Jeg har en cam modul (ikke fra CD, men fra komplett) og en kort for grunnpakken, det virket uten problemer i tv, men jeg ble anbefalt å sette på TV3 frem til jeg fikk bildet, kunne ta opptil 30min.

Du kan evt prøve kortet i en dekoder frem til det virker for deretter å sette det i tv, jeg har prøvd da jeg har 2 kort, og det virket med en gang med et kort som aldri før hadde vært i den aktuelle cam'en eller tv.

Lenke til kommentar

Har kommunisert med Canal Digital sin kundeservice på epost i dag, det første de gjorde kl 9 i dag tidlig var å sende oppdatering og pairing til mitt kort, men da var altså ikke TV'n på. De sier at alt er oppe og går og virker normalt hos de. Jeg kontaktet de igjen, og de sendte oppdatering og pairing på nytt mens TV'n min er påslått. Det har den vært i mer enn 2 timer nå, og ingenting skjer. Kun sort bilde, melding om "Kryptert signal" på de fleste kanaler... jeg kan få opp kanal info når jeg trykker på Info knappen på fjernkontrollen, men that's it.

 

Noen som har forslag?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kryptert signal, Forvrengt signal osv. Skyldes manglende "pairing" oppdatering som parrer CAM'en opp mot Smartkortet. (uten vil ikke CAM godta kortet)

 

Løsning: Ring leverandør, be de sende pairing oppdatering. Vent så på oppdateringskanalen (kanal 1 hos CD) i 20 minutter. Oppdateringene sendes med 20 minutters intervaller (20 40 60 80 100 så ved 120 minutter har du altså fått 6 oppdateringer). HUSK å be om at de sjekker kortnummer og serienummer på CAM og kort (CAM serienummer er S/N-nummeret, smartkortet er selvsagt hvilket nummer det er snakk om), slik at det er helt sikkert at oppdateringen blir sent til riktig kort og cam.

 

Hvis dette ikke funker, er det meget sannsynlig at CAM eller kort står feil vei. Måten du finner ut om CAM står riktig eller feil vei på, er å ta ut kortet og se om du får beskjed om at "kortet mangler" på TV'en din. Får du ikke noen melding, prøv å bytte kanaler, fremdeles ikke? Snu CAM.

 

Mange sier "men CAM'en passer jo bare en vei i TV". Dette er FEIL den passer begge veier, men alle TV'er nå til dags har en sperre slik at det blir vansklig å sette inn CAM feil vei.. Noen presterer uansett å trøske CAM så hard inn i TV at den går i stykker.

 

Det er ingen vits i å vente på oppdateringer UTEN å ha bedt en kundebehandler sende oppdateringer, da disse oppdateringene sendes en gang i måneden automatisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...