Gå til innhold

Ny bærbar, anbefalinger? (noen få kriterier)

ilari

Anbefalte innlegg

Ønsker meg en ny bærbar PC da den andre er 4 år og begynner å bli rimelig treg. Har egentlig lite peiling på hva som er bra for tiden, så jeg lurer på om noen har noen anbefalinger til meg hvis man skal gå etter disse kriteriene:

- Windows operativsystem

- Helst ikke mer enn 8.000,- (kan strekke meg til 9-10, men da skal det være en god grunn)

- Mye lagringsplass (helst 400GB eller mer)

- Stort minne (helst 3GB eller mer)

- Webkamera og mikrofon ettersom jeg liker å ha kontakt med venner som ikke bor i nærheten

- Ikke for stor i størrelsen - skal ikke være en mini-pc, men skal ikke være en veldig stor bærbar heller

- Helst god batterilevetid

- Helst kunne tåle litt, skal ikke være en pc som lett mister deler osv.

Bruker PC mest til skolearbeid og surfing, men fint om den kan ha et OK grafikk kort også, hvis jeg nå skulle finne på å spille et spill :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker PC mest til skolearbeid og surfing, men fint om den kan ha et OK grafikk kort også, hvis jeg nå skulle finne på å spille et spill :)

- Windows operativsystem

Det har nok "alle", altså minsteproblem.

- Helst ikke mer enn 8.000,- (kan strekke meg til 9-10, men da skal det være en god grunn)

Da har du mye å velge i mellom. Tror du bør innsnevre det litt mer.

- Mye lagringsplass (helst 400GB eller mer)

400 GB eller mer er ikke mye. Selv de billigste har det. Det er dog mye og dyrt om du vil ha SSD i stedetfor HDD. Med USB 3 spiller det faktisk ingen rolle hvor stor kapasitet en maskin her.

- Stort minne (helst 3GB eller mer)

Det er nærmest standard i dag at laptopen i dag har minst 4 GB med RAM.

- Webkamera og mikrofon ettersom jeg liker å ha kontakt med venner som ikke bor i nærheten

Også standard på de aller fleste.

- Ikke for stor i størrelsen - skal ikke være en mini-pc, men skal ikke være en veldig stor bærbar heller

Hva vil det si i vekt og skjermstørrelse, en 13,3"?

- Helst god batterilevetid

Der er jeg litt usikker, men Acer har Timeline serien sin, og det bør ikke være noe problem å finne en 13,3" med god batterikapasitet og et dedikert sjermkort til under kr 8.000.

Regner med at noen har gode forslag her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...