inor Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Hei. Jeg har en datamaskin som i det siste har begynt å skru seg plutselig av. Først skjedde det med noen ukers mellomrom, men nå skjedde det bare etter fem minutter. Når pc'n har skrudd seg av, trenger jeg bare å bytte strømkontakt og så fungerer den. men de siste dagene har den skrudd seg av kort tid etter jeg har skiftet strømkontakt. Har sjekket temperaturen til de forskjellige komponentene i maskinen, men gradene ligger normalt på rundt 40-50C. Jeg har støvsugt pc'n, så det skal ikke være støv i den. Er det noen som vet hva dette kan være? Takker for svar på forhånd! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Det kan være strømforsyning (PSU). Symptomene minner om lekk kondensator. Hvor gammel er PC? Hvilket merke, hva slags PSU? Lenke til kommentar
inor Skrevet 27. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2011 Pc'n er vel 4-5 år gammel. Men PSU'en er vel 3år gammel. Det er en 500W PSU kjøpt fra komplett.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå