Viscus Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Yo! Skal snart kjøpe meg et videokamera, men har ikke en ide hva jeg må se etter osv. Det eneste jeg har fått med meg er at jeg burde ha et som bruker Sd kort og som filmer i full hd Vil ha et som filmer fine farger og ikke er noe crap. Har sett på dette: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=26809577 Funker det fint eller? Har fått tilbudt om å kjøpe et Panasonic SD9 HD for rundt 2000, funker det greit? Skal hovedsakelig filme bmx og ski kjøring Tenker å bruke rundt 4 tusen sirka Så hvis jeg kjøper sd9 Hd har jeg 2 tusen til overs til å kjøpe linse og ting jeg trenger Håper noen kal hjelpe Takk! Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Den beste kvaliteten blant årets modeller finner du i Panasonic-kameraene som har tre separate CMOS-sensorer. Der har du f.eks. HDC-SD800 or HDC-SD900 (som ikke har innebygget minne, men der du plugger i egne SD-kort). Disse skal altså ha svært bra bildekvalitet pga. 3xCMOS, men de koster også en del. SD800, so vel er det billigste, er opp mot en 6-7000. Dessuten er de vanskelige å finne. Årets Canon-kameraer har også god bildekvalitet, men kan ikke måle seg med Panasonic. Dog kan du vel få Canon ned mot 5000. Jeg vet ikke om Sony har kommet med noe i år. Husk at hvis ikke kameraet har innebygget minne (noe som vil skru prisen ytterligere opp), må du regne med å kjøpe inn SD-minnekort til minst 500+ kroner for å få et raskt nok kort med OK kapasitet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå