Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

facebook bilder dukker opp på google bildesøk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjer det altså selv om du setter disse bildene som begrenset til venner på facebook?

Hvis ikke så er de jo pr. def. offentlig siden alle kan gå inn og se dem unsett - og da dukker de naturligvis også opp på google image.

-Stigma

Lenke til kommentar

Har begrenset alt såvidt jeg vet til venner eller venners venner. Skrudde også av sånn søke indeksering eller hva det heter. Prøv å søk på deres egne navn om dere er på facebook. Nå er det bare et par av profilbildene mine som dukker opp + bilder av noen venner så er ikke helt krise.

Lenke til kommentar

Noe du neppe får gjort med, med mindre du fjerner bildene. Men dette er jo en forhandler måte Facebook og Google har. Google reklamerer for Facebook.

Google er jo kjent for å være ekstreme på å overvåke. Så kan gå lang tid før bildene også blir fjernet av Google, med mindre du kontakter de. :p

Lenke til kommentar

Klart det er urettmessig, så om jeg ikke sier nei er det bare å hente bildene i mitt private fotoalbum? Der er det ingen slags sikkerhetsmekanisme for å hindre stjeling...

Det er bare din egen skyld.

When you publish content or information using the "everyone" setting, it means that you are allowing everyone, including people off of Facebook, to access and use that information, and to associate it with you (i.e., your name and profile picture).
Lenke til kommentar

Hoff, kan umulig være fra andre sine kontoer, er jo to av profilbildene mine som dukker opp. Og på det ene er jeg ganske full så er jævla irriterende at det dukke opp først.

Søkte litt på internett om dette og fant dette

You are in complete control of your Facebook content and Google, or any other search engine, will index your content if you allow it. There is a Facebook privacy setting specifically to allow or forbid indexing of public content by search engines if content settings are at "Everyone". In Facebook, go to Settings - Privacy Settings > Search > Public search results - and uncheck "Allow indexing".

http://www.google.com/support/forum/p/Web%20Search/thread?tid=1fe17a8b1cbe5214&hl=en

Det funker fortsatt ikke, bare at nå vises ikke profilsiden min med mindre jeg er innlogget.

Endret av morgan_kane
Lenke til kommentar

Eneste bildet fra facebook som google har funnet av meg er mitt profilbilde jeg bruker nå, som da er i 50x50 piksler, noe som jo er et bilde alle kan se.

Ikke at det hadde brydd meg SÅ mye, da jeg kun legger ut bilder som er ment for det allmene øyet. (selv om det er noe urovekkende om det hadde skjedd om google fikk tak i bilder som bare venner skal kunne se)

Lenke til kommentar

Hva er forskjellen på om man søker bildet opp via Google, eller finner veien til profilen selv? Er jo en god tommelregel, legg ikke ut det man ikke ønsker skal publiseres på nett.

Blir liksom som å ha en garasje, men ingen bil.....

Hver eneste ord og lyder som blir lagt ut på nett, blir lagret, en eller annen plass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...