victorystone Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 (endret) Tok en serie bilder på fjellet ved forrige fullmåne. Dette er et HDR fra 5 bilder. Jeg er veldig usikker på justeringene jeg har gjort.. Ville få frem konturene på månen, men fikk det dessverre ikke til.. f/8 ISO 800 Lukker: 1/13s - 20s Kom gjerne med tips til hvilke justeringer dere ville gjort.. Endret 27. mars 2011 av victorystone Lenke til kommentar
fotogigen Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 dette er vanskelig, det du må gjøre er å ta en eksponering av månen med rask lukketid ( typ 1/300-1/800 )slik at du får månen riktig eksponert. så må du eksponere landskapet slik du har gjort i bildet ditt for så å sette sammen bildene og viske gjennom slik at du får månen korrekt.Ellers synest eg bildet ditt ble noe mørkt og flairen ville eg klonet vekk.. lykke til. Lenke til kommentar
mobilpriser Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Jeg kan godt lide motivet, men lyskilden (månen) ødelægger det lidt. Som en anden bruger er inde på ville jeg også forsøge med forskellige eksponeringer... men ellers rigtig godt! Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Har du UV filter på objektivet ditt? I så fall ta det av med en gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå