Malvado Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Takker for forslagene, men fremdeles like død desverre..... Om ingenting svarer så er det sannsynlig at det er snakk om hovedkortet. Prøv å få testet komponentene i en annen pc. Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 28. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2011 Takker for forslagene, men fremdeles like død desverre..... Om ingenting svarer så er det sannsynlig at det er snakk om hovedkortet. Prøv å få testet komponentene i en annen pc. hehe..ja thats the problem - har ingen andre som virker..... Men da må en jo spørre...dette var jo et lite dunk (fallhøyde på 5cm eller noe). Ikke hatt noen store dunk tidligere... Skal det så lite til for at noe går i stykker? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Tja, umulig å si egentlig. Det BØR tåle noe mer, men om det kan være knyttet til at den har fått et par dunk tidligere er jo ikke helt lett å si før vi finner ut av feilen. For det høres jo ut som det er HKet, og har fortsatt til gode å se et hovedkort bli defekt av fall. Det er jo ikke noen store komponenter som fysisk sitter på kortet med mye potensiel bevegelsesenergi eller bevegelige deler. Eneste jeg kan se for meg var kjøleren til HKet.... Derfor jeg hele tiden har antatt at det kanskje er noe fremedlegmer eller noe som skaper en kortslutning i kretsene. Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 28. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2011 Tja, umulig å si egentlig. Det BØR tåle noe mer, men om det kan være knyttet til at den har fått et par dunk tidligere er jo ikke helt lett å si før vi finner ut av feilen. For det høres jo ut som det er HKet, og har fortsatt til gode å se et hovedkort bli defekt av fall. Det er jo ikke noen store komponenter som fysisk sitter på kortet med mye potensiel bevegelsesenergi eller bevegelige deler. Eneste jeg kan se for meg var kjøleren til HKet.... Derfor jeg hele tiden har antatt at det kanskje er noe fremedlegmer eller noe som skaper en kortslutning i kretsene. jeg trodde og at det måtte tåle mere ja... som sagt fulgt tipsene uten hell....da blir det vel noen nye deler antar jeg... noen forslag forresten? link til allerede startet innlegg: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1313100 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Sikker på at du vil bytte ut alt? Sjangsen for at alt har blitt ødelagt av et sånnt fal er ganske så liten. Det kan såklart skje, spesielt om PSUen går til helvette, men ville vel ikke sagt at det er særlig vanlig. Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 28. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2011 Sikker på at du vil bytte ut alt? Sjangsen for at alt har blitt ødelagt av et sånnt fal er ganske så liten. Det kan såklart skje, spesielt om PSUen går til helvette, men ville vel ikke sagt at det er særlig vanlig. er av den oppfatning ja, men testet jo med ny PSU uten hell.... men så er det jo hva som evt er ødelagt, lang tid vil det ta å finne dette ut osv....ikke er jeg av den tålmodigste personen heller...hehe og betale noen for å sjekke dette kan jo nesten bare bett vinningen opp i spinningen - nye deler mer lønnsomt. Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 28. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2011 Sikker på at du vil bytte ut alt? Sjangsen for at alt har blitt ødelagt av et sånnt fal er ganske så liten. Det kan såklart skje, spesielt om PSUen går til helvette, men ville vel ikke sagt at det er særlig vanlig. nå fikk jeg faktisk testet PSU, og den fungerte OK på en annen maskin. Så da regner jeg kanskje med at det er defekt HK...... Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Sannsynligvis så har du hatt en komponent som har vært på "nippen" til å gå istykker og selve "fallet" utløste dette. Fikk du testet de andre komponentene? Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 29. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2011 Sannsynligvis så har du hatt en komponent som har vært på "nippen" til å gå istykker og selve "fallet" utløste dette. Fikk du testet de andre komponentene? nei akkurat de andre komponenter ikke fått testet - til det har jeg et for gammel HK liggende... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå