Toalettet Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Heisann:) har tatt trafikalt grunnkurs nå. Hva er det neste jeg må gjøre? Bare ringe en trafikkskole og si jeg skal melde meg på lett-mc lappen? Fyller 16 år 3 mars etter nyttår. Kan jeg få lappen rundt mars/april? Og hva er minimum tid en må bruke på trafikkskolen? Takk for svar! Lenke til kommentar
jigaplow Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 (endret) Ring en trafikkskole, ja. Så får du mest sannsynlig oppsatt kjøretimer i høst. Du vil sikkert få oppsatt ti timer, men dersom du kan å kjøre får du mest sannsynlig beskjed om at de fjerner dine ni resterende og at du skal ta kontakt når du har tatt teorien på nyåret. Da får du oppsatt nye kjøretimer som er obligatoriske, og etter det får du oppkjøring. Driver selv med teorien nå, og slik jeg har beskrevet over er hvordan det har vært/blir for meg. Dersom jeg har noe feil må noen gjerne rette, men jeg har oppfattet det på denne måten (rundt obligatoriske kjøretimer osv.) EDIT: Altså, du møter på den første timen i høst, og kan du å kjøre da blir det mest sannsynlig ikke noe før på våren igjen. Dersom du må lære å bruke sykkelen, må du nok fullføre flere av de oppsatte timene. Jeg skrev slik det gikk for meg, beklager, det må jo ikke være likt for alle Ble mye mest sannsynlig her, hehe. Endret 27. mars 2011 av jigaplow Lenke til kommentar
Läkerol Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Trinn 1, trafikalt grunnkurs. Trinn 2, om motorsykkelen og det tekniske. Trinn 3, bykjøring og i trafikk. Trinn 4, avsluttende, blant annet risiko osv. Du er altså på trinn 2 nå. Det første du må gjøre på trinn 2 er å ta ett mckurs før du kan begynne med kjøretimer, du bare ringer og de setter deg opp. Etter dette kan du begynne med kjøretimer, og da skal du bare drive med kjøregårdsøvelser og kjegle kjøring osv, når kjørelæreren mener du kan dette godt nok, går du videre på trinn 3. På trinn 3 kjører du i trafikken, og når kjørelæreren mener du kan dette også godt nok, og du er nesten klar til oppkjøring, da begynner du på trinn 4. Da skal du blant annet ha langkjøring osv. Så kan du ta oppkjøring Du får nok ikke lappen så tidlig som i mars eller april, for de starter vanligvis opp med oppkjøring rundt starten av mai. Til spørsmålet om tid, så varierer dette med hvor god du er. Jeg er på trinn 4, og har bare hatt noen få kjøretimer. Har øvelseskjørt ganske mange mil, så du må nok vanligvis ha en del flere kjøretimer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå