sinnaelgen Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Dette spørsmålet skulle rettes mot skrivere men jeg finner ikke noen egen kategori for det. Alle nye skrivere tilkobles enten trådløst eller med usb kabel. Enkelte av dem kan fjernstyres av pcen , enten ved at de slåes på når man sender en utskrift eller at man slår de av i kontrollpanelet for skriveren ( i Windows). Det jeg har lurt på er om det er muligheter at Windows også kan slå av skriveren når man avslutter ? Dete gjelder selvfølgelig bare de skriveren som man kan fjernstyre. Dessverre så har ikke skriveren min den muligheten, men den er der på den siste modellen Lenke til kommentar
J-nome Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 svarte ikke du på ditt eget spørsmål ? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 7. april 2011 Forfatter Del Skrevet 7. april 2011 svarte ikke du på ditt eget spørsmål ? Nei. Jeg spør om det er mulig ( på en eller annen måte ) å få Windows til (automatisk ) å slå av skrivere når man avslutter Windows. Lenke til kommentar
J-nome Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Dessverre så har ikke skriveren min den muligheten, men den er der på den siste modellen og afaik så er det ingen måte windows kan gjøre det på om ikke skrivern støtter det så da er man SOL. derimot kan du kjøpe en sånn fancy boks som står i veggstøpslet slik at du kan slå av strøm tilførselen med en fjernkontroll. De har et billig sett med en fjern kontroll og 3 enheter på clasern. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 7. april 2011 Forfatter Del Skrevet 7. april 2011 (endret) Hvis du leser første innlegg , en gang til , så ser du at jeg spør om dette er mulig på de skriverne som kan kan slåes av via kontrollpanelt i Windows ( gjennom driveren til skriveren). min skriver har ikke denne muligheten . Derimot så spør jeg om det er mulig på andre skriverere Å bruke fjernkontroll av strømtilkoblingen vil bare ødelegge skriveren ( skriverhodet vil da tørke ut fordi det ikke blir lukket på en skikkelig måte) . Canon advarer mot at man kutter strømmen mens skriveren er på. Man risker også at blekket tørker og tetter igjen dysene. Derfor er jeg lit nervøs for strømbrudd når skriveren er på Så her må Windows sende signal til skriveren om at den skal slåes av før systemet avsluttes. Jeg spør altså om det finnes noen måte slik at Windows selv sender dette signalet til skriveren før det avsluttes ? Det gjelder selvfølgelig bare de skriverne som støtter fjernstyring Endret 7. april 2011 av den andre elgen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå