Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

[Løst] Merkelig Nettverksproblem

Anbefalte innlegg

Hei

Skulle lukke Operafanen TV2 Sumo(Silverlight?) og plutselig fikk jeg ingen kontakt med internett. I nettverk/delingssenter står det at jeg har tilgang, men nettverksdiagnosen kommer opp med:

"Den eksterne enheten eller ressursen tillater ikke tilkoblingen Oppdaget

Enheten eller ressursen (www.microsoft.com) er ikke konfigurert for å opprette en tilkobling på porten World Wide Web-tjenesten (HTTP)."

Jeg har fått Opera til å fungere ved å fjerna noe som heiter mellomtjenere(hva no enn det er..) Andre applikasjoner som IE og Outlook får ikke kontakt med internett. Messenger får delvis kontakt. Ting jeg har prøvd i feilsøkinga om IKKE har fungert er:

*tatt strømmen/resatt router

*avinstallert drivere til alle nettverkskort og reboota PC(samme problem trådløst som kabel)

*deaktivert brannmur

*avinstallert Silverlight

Har snakka med ISP og de fant ingen feil på linja til PC'n min. Fikk meg til å kjøre CMD - Ping vg.no eg der var alt iorden i følge ISP mannen. Noen som kan gi noen hint om hva jeg kan prøve?

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre.. Har mistanke om at det kan være sofware/no instillinger som har gått bananas men aner ikke hva.

Gen info:

*Win 7 profisjonell 64 bit SP1 installert

*MS office 2010

*Clevo M570TU(Multicom bygget PC)

*MSE installert/win 7 brannmur

*4GB DDR3 + 2GB turbominne

Endret av Eyvind03
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Liten update:

Gjekk inn på IE - alternativer for internett - tilkoblinger - LAN instillinger - og huket av boksen for "identifiser instillinger automatisk" og vips så fikk både IE og Outlook kontakt til internett.. Er heller ingen feilmeldinger i "nettverksdiagnosen" lenger. Så kanskje problemet er løst:) Uansett jeg skjønner ikke hvorfor PC'n pluselig har forandret instilinger av seg selv..

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 5 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...