Eyvind03 Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 (endret) Hei Skulle lukke Operafanen TV2 Sumo(Silverlight?) og plutselig fikk jeg ingen kontakt med internett. I nettverk/delingssenter står det at jeg har tilgang, men nettverksdiagnosen kommer opp med: "Den eksterne enheten eller ressursen tillater ikke tilkoblingen Oppdaget Enheten eller ressursen (www.microsoft.com) er ikke konfigurert for å opprette en tilkobling på porten World Wide Web-tjenesten (HTTP)." Jeg har fått Opera til å fungere ved å fjerna noe som heiter mellomtjenere(hva no enn det er..) Andre applikasjoner som IE og Outlook får ikke kontakt med internett. Messenger får delvis kontakt. Ting jeg har prøvd i feilsøkinga om IKKE har fungert er: *tatt strømmen/resatt router *avinstallert drivere til alle nettverkskort og reboota PC(samme problem trådløst som kabel) *deaktivert brannmur *avinstallert Silverlight Har snakka med ISP og de fant ingen feil på linja til PC'n min. Fikk meg til å kjøre CMD - Ping vg.no eg der var alt iorden i følge ISP mannen. Noen som kan gi noen hint om hva jeg kan prøve? Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre.. Har mistanke om at det kan være sofware/no instillinger som har gått bananas men aner ikke hva. Gen info: *Win 7 profisjonell 64 bit SP1 installert *MS office 2010 *Clevo M570TU(Multicom bygget PC) *MSE installert/win 7 brannmur *4GB DDR3 + 2GB turbominne Endret 27. mars 2011 av Eyvind03 Lenke til kommentar
Eyvind03 Skrevet 27. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2011 Liten update: Gjekk inn på IE - alternativer for internett - tilkoblinger - LAN instillinger - og huket av boksen for "identifiser instillinger automatisk" og vips så fikk både IE og Outlook kontakt til internett.. Er heller ingen feilmeldinger i "nettverksdiagnosen" lenger. Så kanskje problemet er løst:) Uansett jeg skjønner ikke hvorfor PC'n pluselig har forandret instilinger av seg selv.. 1 Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 Vet dette er et gammelt innlegg, men opplevde det samme nå, og kan bekrefte at Eyvind03's løsning fungerer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå