Gå til innhold

rørlegger lønn

snakzz23

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 6 måneder senere...

altfor mye. fagarbeider eletriker har 200kr +-. rørlegger har på langt nær så mye komplisert teori og kunnskap som en elektriker

Elektrikeren ligger faktisk under rørleggeren i lønn. Har jobba en del på romerike og hadde 215 kr. timen. Elektrikere jeg møtte lå på 170-180. Dette var da anleggselektrikere, som jeg tror har lavere lønn.

Lenke til kommentar

serviceelektrikere og servicerørlegger tjener så og si likt..

om både rørleggere og elektrikere jobber innenfor anlegg/bygg så vil de tjene mindre.

kanskje 20% av rørleggerne i norge er ansatt innenfor byggebransjen, de aller fleste leier inn serviceelektrikere til store bygg

Lenke til kommentar

lønn varierer mye alt etter hvor du bor og mange faktorer. da jeg jobbet i en liten by på kysten var lønna ca. 185 kr timen. da var vi høyest i området da vi jobbet med skip som ikke kan sammelignes med boliginstallasjon som de andre aktørene hadde. i de større byene får man mer betalt da det er dyrere å bo der. så de som jobber i oslo skal ha mer en de fleste andre steder i norge innenfor sitt yrke. ikke alle som får det. men har du el og it forbundet og lo så får man det nok. en kollega som var nyutdanna fikk mer lønn enn en med 15 års erfaring. de jobbet da ikke i samme by, men den nyutdanna ble leid inn til samme jobben litt senere. jeg selv tjener 3 dobbelt så mye som noen svensker og polakker jeg jobbet med. de hadde da over 35 år erfaring mens jeg da var nyutdannet. polakkene måtte jobbe en måned, mens jeg bare 14 dager. dette var på Westcon yard. etter NRK brennpunkt vet vi hva som skjer der. jeg hadde mistanke om noe ikke var som det skulle da jeg var. styrtrike av cash som graver over mennesker. utenlansk arbeidskraft godtar veldig mye da det er bedre betalt enn hva de får i sitt land. ofte finns det ikke jobb der de kommer fra heller. syns litt sund på de da vi gjør samme jobben og jeg får 200kr mer betalt enn de. når jeg tjener nesten 300kr timen og får jobbe mye overtid og polakken ved min side sliter hver dag på dårlig lønn og må vere vekke fra familien i lang periode for å så bare få 2 veker fri. billetten til polen er også dyr for dem.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...