Gå til innhold

HP Pavilion DV7 starter ikke opp

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Fattern har en HP Pavilion DV7 som har gått i en stund, og med mine erfaringer med Hp'er som har gått i en stund så vil den bli veldig varm, noe som den blir, bare den starter opp. Problemet er altså at det virker som om pcen skrur seg på, men skjermen er fortsatt helt svart av en eller annen grunn. Det er 2 lys som blinker på likt på hver sin side av tastaturet, akkurat som om det prøver å fortelle brukeren noe. Bærbare pcer er ikke helt min ting, og derfor lurte jeg på om det var noen som hadde noe erfaring eller kunnskaper om akkurat dette?

Takk på forhånd :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette problemet har jeg også, bare at jeg har en DV5.

Jeg har hatt min på reparasjon, og de byttet skjerm. I tillegg så har de byttet noe nede i maskinen, men jeg merker ingenting til det. Skjermen var O.K. i 2 uker etter at jeg fikk den tilbake, men da begynte den med at det ikke var noe lys på skjermen når jeg startet den opp. Tok jeg en lommelykt og lyste på skjermen, da kunne jeg se litt av hva som var der. Nå når jeg starter den opp, må jeg ta å ta skjermen frem og tilbake til det kommer lys i den. Er nok bare dårlig kontakt, men gidder ikke å levere den inn igjen. Om jeg leverer den inn igjen, så må jeg nok betale på den (siden den er 3 år).

Et annet problem er også at den blir varm, dette klarte de ikke å fikse da den var inne på reparasjon. Viften går for fullt, og pcen ligger på en temperatur på rundtom 97 grader konstant. Etter en stund skrur den seg av, spesielt kl. 02.00. Virker som om det er en feil i den som gjør at den skrur seg av akkurat da?

Nå vurderer jeg å kjøpe meg ny, og da kommer jeg ikke til å velge HÅPLØST (HP) lenger!

Lenke til kommentar

Er nok bare dårlig kontakt, men gidder ikke å levere den inn igjen. Om jeg leverer den inn igjen, så må jeg nok betale på den (siden den er 3 år).

Et annet problem er også at den blir varm, dette klarte de ikke å fikse da den var inne på reparasjon. Viften går for fullt, og pcen ligger på en temperatur på rundtom 97 grader konstant. Etter en stund skrur den seg av, spesielt kl. 02.00. Virker som om det er en feil i den som gjør at den skrur seg av akkurat da?

Så lenge det er en PC kjøpt som privatperson er det ikke noe problem med reklamasjon mot HP. Om det er dårlig kontakt på skjermen er jo det i så fall en feil fra verkstedet, så er egentlig ikke verre enn å kontakte kundeservice og si at du vil reklamere.

Varmeproblemet har du også krav på å få utbedret med mindre du har sittet og stappet støvdotter inn i maskinen ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...