Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hvilket fag skal jeg velge?


Gjest medlem-207017

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-207017

Skal du bare ha Fysikk 1 mener jeg at du fint klarer deg med S-matematikk, men siden du skal ha fysikk 2 ville jeg absolutt valgt R-matematikk. Regn mange oppgaver, jobb jevnt og følg med, da går det fint =)

Lykke til!

 

Jeg er jo egentlig ikke avhengig av fysikk2 (da ingen studier jeg skal søke inn til krever det) men det er jo dette ene poenget som frister :p men det blir nok vurdert senere, når jeg har hatt fysikk1 og ser hvordan det går

 

Tusen hjertelig! (trenger!) :)

Lenke til kommentar

Skal du bare ha Fysikk 1 mener jeg at du fint klarer deg med S-matematikk, men siden du skal ha fysikk 2 ville jeg absolutt valgt R-matematikk. Regn mange oppgaver, jobb jevnt og følg med, da går det fint =)

Lykke til!

 

Jeg er jo egentlig ikke avhengig av fysikk2 (da ingen studier jeg skal søke inn til krever det) men det er jo dette ene poenget som frister :p men det blir nok vurdert senere, når jeg har hatt fysikk1 og ser hvordan det går

 

Tusen hjertelig! (trenger!) :)

Har vurdert behovet for Fysikk 2 selv siden det ikke er krav om det, men siden studiet gjerne jobber videre med fysikk man har i fysikk 2 er det godt å ha begge tenker jeg for enkelte ting kan man ikke få repetert mange nok ganger.

Lenke til kommentar

Har selv fysikk 2, og mener egentlig at det ikke har så stor sammenheng med R2. Man kan klare seg godt på fysikk 2 uten R2 (nå har jeg da begge fagene, så jeg blir kanskje litt feilledet av meg selv). Ville uansett ha tatt biologi 2 istedet for fysikk 2. Det tror jeg en kan få en bedre karakter i, samtidig som det er det faget som er mest relevant i forhold til medisinstudiet.

Lenke til kommentar

Er egentlig minimalt med integrasjon i fysikk 2,litt i fjærkrefter, gravitasjon og elektrisk felt. Dessuten kommer integrasjonen i fysikken før man lærer det i matematikken (i allefall for våre bøker, Aschehoug).

 

Selv synes jeg R2 er lettere enn fysikk 2. Dette er selvsagt indiduelt.

Lenke til kommentar

Jeg kommer til å velge biologi 2 framfor fysikk 2, til fysikklærers ergrelse. Det er én grunn til det; det er lettere å få god karakter i biologi enn det er i fysikk. Nå vet jeg ikke hvor relevant biologi 2 faktisk er i forhold til medisin, men fysikklærer har i alle fall fristet med at det er om MR-maskiner i fysikk 2.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-207017

Tusen takk for bra svar! Er uansett lurest av meg å gå for samtlige realfag, er bare S/R-Matten jeg stusser litt over..

 

Hvor mye tilsvarer 0,5 poeng i forhold til karakter sånn ca. tror dere?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-207017

Jeg har enda et spørsmål jeg ikke finner svar på :p

 

Om jeg velger R1-matte, og velger å ta vekk R2 på VG3, hva slags matematikk må jeg da ha? Kan jeg velge S2? Eller skal jeg ha noe matematikk i det hele tatt??

Endret av medlem-207017
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...